زاخارووا: گزارش رسانه‌ها درباره اقدامات ترکیه علیه کردها را بررسی می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو اطلاعات و مدارکی را که خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده علیه کردها در ترکیه ارائه کرده‌اند، بررسی خواهد کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا،» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «اطلاعات مفصلی را راجع به جنایات ترکیه علیه کردهای این کشور از شبکه تلویزیونی «آر.تی» درخواست کردیم و روز چهارشنبه این اطلاعات به ما ارائه شد. می توانم بگویم که این مسئله به اطلاع وزیر رسانده شد و کارشناسان ما این اطلاعات را تحلیل می کنند، سپس می توانیم شما را از نتایج ارزیابی خود آگاه کنیم.

شبکه ماهواره ای آر.تی روسیه با انتشار مطلبی از جامعه بین المللی خواست درباره اطلاعات مربوط به قتل غیرنظامیان کرد در جنوب شرق ترکیه در عملیات نیروهای امنیتی این کشور تحقیق کند. تیم خبری این شبکه گزارش هایی در مناطق کردنشین ترکیه تهیه و آن را به سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر مثل دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ارائه کرده است.

روسیه بارها از عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق کردنشین انتقاد کرده است. ماریا زاخارووا پیشتر گفته بود نمی توان این گونه اقدامات را عادی یا متمدنانه تلقی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار