تظاهرات مردم یمن در اعتراض به جنایات عربستان

یمنی‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی سیاست‌های آمریکا در منطقه و سکوت این کشور نسبت به جنایات عربستان در یمن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ هزاران نفر از مردم یمن در اعتراض به ادامه تهاجم ائتلاف تحت امر عربستان سعودی به کشورشان، در صنعا، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

معترضان روز جمعه (28 اسفند) این تظاهرات را با شعار اصلی «ادامه انقلاب علیه قتل عام یمنی‌ها» در میدان التغییر صنعا برگزار کردند.

یمنی‌ها همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی سیاست‌های امریکا در منطقه و سکوت این کشور نسبت به جنایات عربستان در یمن را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی یاد از دست‌رفتگان خود در حملات عربستان را گرامی داشته و بر ادامه مقاومت خود در مقابل تجاوز بیگانگان تاکید کردند. آنها همچنین به طور خاص حملۀ خونین ائتلاف تحت امر عربستان به بازاری در استان حجه را محکوم کردند. در این حمله دست کم 119 نفر از جمله 22 کودک کشته و حدود 50 نفر زخمی شدند.

مردم یمن تا کنون بارها در اعتراض به ادامه حملات عربستان در سراسر کشور خود تظاهرات برگزار کرده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 با هدف بازگرداندن قدرت به عبده ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات نظامی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار