ساری،

سیاست دولت، توسعه روابط باهمسایگان

سیاست دولت، روابط نزدیک تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در نشست توسعه و صادرات استان مازندران در بابلسر با اشاره به اینکه ساماندهی سیاستهای خارجی و سپردن اقتصاد به بخش خصوصی از برنامه های جدی دولت است گفت:اگر این دو موضوع بخوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند شاهد توسعه موفق درصادرات خارجی خواهیم بود.

واعظی با اشاره به ظرفیتهای و توانمندیهای مازندران دراکثر محصولات کشاورزی افزود: صادرات کشورما باید از صادرات خرده فاصله و درغالب یک مجموعه ای که محصولات چندین صادرکننده را در بر می گیرد انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در تلاش برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه هستیم گفت: 17و18فروردین 95 کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در ترکیه با حضور تجار ایرانی و ترک برگزار خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساماندهی روابط بانکی و گمرکی برای سهولت در امر توسعه صادرات گفت: با توجه به فضای باز در کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادرکنندگان می توانند محصولات خود را به غیر از پایتختهای این کشورها از طریق همکاری میان استانها انجام دهند.

فلاح، استاندار مازندران نیز دراین نشست گفت:هدف گذاری مازندران در زمینه صادرات خارجی دو میلیارد دلار است و این امر درآینده نزدیک عملی خواهد شد.

دراین نشست صادرکنندگان استان مازندران معضلات پیش روی خود را در زمینه صادرات مطرح کردند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.