سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/ 18

حسینی: تحقق شعار سال از نفوذ دشمنان جلوگیری می‌کند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر حکیم انقلاب بار دیگر حل مشکلات را اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی دانستند.

"سیدمحمد حسینی" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در خصوص شعار سال 95 اظها ردا شت: از سال 90 که کشور با تشدید تحریم‌ها و البته با تحریم‌های بی‌سابقه مواجه شد، هر ساله نام‌گذاری‌هایی بر محور اقتصاد صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری، دولت و ملت را به تلاش مضاعف ترغیب کرده‌اند و خطوط راهنما را برای برون رفت از مشکلات تبیین که بر این اساس سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی، 91 تولید ملی، 92 حماسه اقتصادی و 93 سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفت و امسال نیز به عنوان اقتصاد مقاومتی،‌ اقدام و عمل نامگذاری شده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایده اقتصاد مقاومتی به سال‌های قبل برمی‌گردد و سیاست‌ها و راهبردهای آن ابلاغ شده است، ادامه داد : دولت اقداماتی را نیز آغاز کرده اما این فعالیت‌ها از سرعت فراگیری و تأثیر لازم برخوردار نبوده و پاسخگوی شرایط فعلی کشور نیست.

حسینی با تأکید بر اینکه ادامه روند فعلی و به ویژه دل بستن به بیرون مرزها نمی‌تواند رونق بخش اقتصاد و نجات بخش کشور از رکود و بیکاری و ناهنجاری‌های تابع آن باشد، افزود: رهبر حکیم انقلاب بار دیگر کلید حل مشکلات را اهتمام به اقتصاد مقاومتی و نه صرفا در مقدمات ماندن بلکه در اقدام و عمل دانستند.

وی اظهار داشت: امیدواریم شاهد سعی وافر مدیران و همت والای مردم برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور باشیم و از این طریق امید دشمن را به یأس مبدل کنیم چرا که بدخواهان نظام اسلامی شرایط نامناسب اقتصادی را دلیل ناکارآمدی نظام و موجب نارضایتی مردم می‌دانند که در نتیجه زمینه برای نفوذ آنها و طیف متمایل به غرب در کشور فراهم می‌شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه الگوی اقتصادی مقاومتی از سوی همه دلسوزان و آگاهان پذیرفته شده است، گفت: یک مطالبه و توقع جدی وجود دارد که دولت فرصت را مغتنم شمارد و با تمام توان برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید داخلی بکوشد تا آثار این تحرک و پویایی در زندگی روزانه و معیشت مردم ظهور و بروز پیدا کند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه‌هایی مانند فرهنگ و هنر هم تبعات بهبود اوضاع اقتصادی مشهود و ملموس می‌شود اما کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگ به کیفیت و کمیت محصولات فرهنگی و نیز بر زندگی اهالی فرهنگ و هنر پیامدهای زیان باری داشته است که انتظار می‌رود با گشایش اقتصادی سهم فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد و نیروهای خلاق و مستعد این حوزه بتوانند آثار ارزشمند و ماندگاری را تولید و به جامعه فرهنگ دوست تقدیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار