برگزاری انتخابات پارلمانی در قزاقستان

مردم قزاقستان برای انتخاب اعضای پارلمان این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه پرس تی وی، انتخابات قزاقستان در 9800 حوزه اخذ رای برگزار می‌شود و حدود 10 میلیون نفر واجد شرایط برای شرکت در آن هستند.

از مجموع 107 نماینده مجلس، 98 نفر طبق فهرست‌های حزبی برای حضور در پارلمان برگزیده می‌شوند و همچنین نهادی بعنوان مجمع ملل قزاقستان 9 نماینده دیگر را مشخص می‌سازد.

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان لیستی از شش حزب سیاسی این کشور را که 234 نامزد برای رقابت در این دوره از انتخابات معرفی کرده‌اند، ثبت نموده است و این در حالی است که 10825 نفر برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده بودند.

حزب نور اتان – حزب نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان – با 127 نامزد در این انتخابات شرکت کرده و گمان می‌رود کنترل مجلس سفلی را در اختیار بگیرد.

طی دوره‌های گذشته همه کرسی‌های پارلمان قزاقستان در اختیار حزب «نوراتان» به ریاست «نورسلطان نطربایف» رئیس‌جمهور این کشور بوده است.

در این دوره نیز پیش‌بینی می‌شود حزب حاکم قزاقستان 80 درصد از آراء را کسب کند. این نخستین انتخابات چند حزبی در قزاقستان است تا آنجایی که پیش از این تنها یک حزب در انتخابات شرکت و کنترل پارلمان را به دست داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار