ساری،

تودارک، آبشاری در دل کوهستان

تودارک یکی از بلندترین آبشارهای مازندران است که بارش همیشگی دانه های درشت باران در آن، یکی از زیبا ترین چشم اندازهای مناطق طبیعی را برای طبیعت گردان فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آبشار تودارک یکی از مناظر زیبای منطقه تنکابن و از بلندترین آبشارهای مازندران و گیلان است که دو آبشار شامل آبشار اصلی به ارتفاع 45 متر که در دل کوهستان قرار دارد و آبشار کوچکتر معروف به آبشار لیمرا، به ارتقاع 7 متر که در همان مسیر، پیش از آبشار اصلی حوضچه ای ایجاد کرده، را در بر می گیرد.

آب آبشار بعد از ۷ تا ۱۰ متر به یک برآمدگی برخورد کرده و بصورت بسیار زیبا در هوا پخش می شود، که در آن واحد، علاوه بر ریزش آب بصورت آبشار، ریزش بصورت دانه های درشت باران در اطراف آبشار، جلوه کم نظیری و تماشایی به آن می بخشد.

مرطوب بودن دیواره آبشار موجب رشد انواع گلسنگ و خزه شده که وجود چشمه گوارا، روح و روان هر بیننده ای را نوازش می کند.

آب آبشار پس از ریزش بصورت نهری از سطح جاده، که بصورت آب نما ساخته شد، عبور می کند.

برای سیاحت در آبشار تودارک، از تنکابن به سمت شیرود و بعد از پل شیرود(به سمت رامسر) به سمت روستای لشتو باید حرکت کرد که پس از طی چند کیلومتر، به سه راهی می رسید و با پیچیدن به سمت راست و رویت سه راهی دیگر و حرکت به سمت راست سه راهی دوم، با عبور از جاده خاکی و سنگلاخ که 20 کیلومتر تا آبشار فاصله دارد، به آبشار زیبای تودارک خواهید رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، آبشار ، تنکابن ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار