ساری،

اجرای طرح سی بی آر شهری نخستین بار در میاندورود

طرح سی بی آر نخستین بار به صورت پایلوت به منظور برابرسازی فرصت ها و هم افزایی بهتر معلولان با خانواده و اجتماع در میاندورود شهر سورک اجراشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کارشناس مسول توانبخشی بهزیستی میاندورود بابیان اینکه این طرح توسط سه کارشناس بهزیستی اماکن ومعابر نامناسب شهر وروستاها برای معلولان وسالمندان شناسایی می شود گفت: تا کنون این طرح در 38روستای زیرپوشش بهزیستی شهرستان سورک انجام شده است.

سید محمود جعفری با بیان اینکه برای اجرای این طرح تا کنون 200میلیون ریال اعتبار دریافت شد افزود: در این طرح 14معلول روستا منطقه شناسایی شدند و پس از بررسی های کارشناسی توسط تسهیل گران بهزیستی این عزیزان از طریق خانواده و جامعه مورد آموزش قرار می گیرند.

وی گفت : پس از بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان تسهیلگر در صورت نیاز فرد معلول به خدمات توانبخشی؛ این خدمات در شش مرحله به آنها ارائه می شود.

وی افزود: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یا سی بی آر با اولویت شناسایی معلولان در تمام روستاهای بالای 50 خانوار و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت ، اشتغالزایی و توانمند سازی معلولان در حال اجراست.

کارشناس مسول توانبخشی بهزیستی میاندورود گفت : این طرح در راستای خدمات دهی بهتر به نیازمندان زیر پوشش بهزیستی در سطح روستاها با همکاری تسهیل گران محلی، بهورزان، دهیاران و سایر گروه های اجتماعی اجرا می شود.

سید محمود جعفری افزود: طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) از سال 1374 در برخی استانهای کشور آغاز شد و هم اکنون این طرح در تمامی استانهای کشور در حال اجرا است .

17 هزار و 476 نفر معلولان مازندران با اجرای طرح CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) شناسایی شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، اجرا ، طرح ، نخستین ، میاندورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار