معرفی باشگاه میلان؛

باشگاه کریکتی که به قلب فوتبال اروپا نفوذ کرد

تیم فوتبال میلان ایتالیا در ابتدا تنها یک باشگاه کریکت بوده این در حالی است که اکنون به یکی از بهترین‌ها در رشته فوتبال است.

باشگاه کریکتی که به قلب فوتبال اروپا نفوذ کردبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به معرفی تیم فوتبال میلان ایتالیا دومین تیم پرافتخار فوتبال باشگاهی اروپا می پردازیم.

باشگاه میلان 16 دسامبر 1899 با نام ( باشگاه کریکت میلان) از سوی آلفرد ادواردز وهربرت کیلپین انگلیسی تاسیس شد و به دلیل انگلیسی بودن موسسان اسم باشگاه به جای(‌میلانو) میلان نام گرفت.

برلوسکونی بادوام و موفق

میلان در تاریخ 16 ساله خود روسای گوناگونی داشته که برخی از آنها علاوه بر ریاست این باشگاه مالکیت میلان را نیز به عهده داشته‌اند.

در این میان سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا وی یکی از افراد پر نفوذ و ثروتمند این باشگاه که از سال 1986 مالکیت و در مقاطعی مختلف مدیریت باشگاه میلان را در دست داشته با فتح 28 جام قهرمانی عنوان بادوام ترین و موفق ترین مدیر این باشگاه را تصاحب کرده است. البته آلفرد ادواردز انگلیسی یکی از موسسان میلان نیز نخستین رئیس این باشگاه شناخته می شود. در سال‌های اخیر آدریانو گالیانی به عنوان نایب رئیس و باربارا برلوسکونی دختر مالک باشگاه در حکم ریاست بیشتر امور باشگاه را انجام می دهند.

سه مربی و البته روکو مربیان موفق روسونری در تاریخ 116 ساله میلان 52مربی هدایت این تیم را در دست داشته‌اند که 19 مربی از این جمع غیر ایتالیایی هستند.

در این میان فابیلو کاپلو با چهار قهرمانی در لیگ ایتالیا، سه قهرمانی در سوپر کاپ این کشور، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپر کاپ اروپا بین سالهای 1991تا 1996، 9 قهرمانی را با روسونری کسب کرد.

آریگو ساکی دیگر مربی مشهور و پرافتخار تاریخ میلان است.وی بین سالهای 1987 تا 1991، یک قهرمانی در لیگ ایتالیا، یک قهرمانی در سوپر کاپ ایتالیا، 2 قهرمانی اروپا، 2 قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و 2 قهرمانی در جام باشگاه های جهان را به دست آورد.

کارلو آنچلوتی متخصص کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با میلان یک قهرمانی لیگ ایتالیا، یک جام حذفی، یک سوپر کاپ، 2 لیگ قهرمانان اروپا،2 سوپر کاپ اروپا و یک قهرمانی جام باشگاه های جهان را بین سالهای 2001 تا 2009 به ارمغان آورد. اما شاید از در کنار این سه مربی نامدار موفق ترین سرمربیان تاریخ مشکی و قرمزپوشان شهر میلان باید نرئوروکو نام برد.

وی بین سالهای 1961 تا 1977 در چهار دوره مختلف و مجموعا 9 سال هدایت روسونری را به عهده داشت و موفق شد 2 قهرمانی لیگ ایتالیا،2 قهرمانی جام حذفی،2 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی جام یوفا را با میلان به دست آورد. البته روکو به تنهایی بادوام ترین سرمربی تاریخ میلان است.

با هفت قهرمانی پس از رئال موفق ترین تیم لیگ قهرمانان میلان در طول تاریخ خود 49 قهرمانی را در رقابت های مختلف باشگاه‌های ایتالیا، اروپا و جهان به دست آورده است.

این تیم با هفت عنوان قهرمانی پس از رئال مادرید فاتح لادسیما( ده گانه) پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های باشگاهی اروپا است.

18 قهرمانی لیگ ایتالیا، 2 قهرمانی سری B، پنج قهرمانی جام حذفی این کشور، 6 قهرمانی سوپر کاپ ایتالیا، هفت قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا،2 قهرمانی جام در جام اروپا، پنج قهرمانی سوپر کاپ اروپا، سه قهرمانی جام بین قاره‌ای و یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان در کارنامه افتخارات روسونری به چشم می آید.

القاب میلان

تیم فوتبال میلان به دلیل رنگ پیراهن مشکی و قرمز لقب نراتزوری، مشکی و قرمز پوشان را به خود اختصاص داده است، البته شیاطین و پیچ گوشتی ها نیز دیگر القاب میلان می باشد.

ورزشگاه:

میلان نیز مانند همشهری خود اینتر از ورزشگاه 83 هزار نفری سن سیرو به عنوان میزبان دیدارهای خانگی و از کمپ میلانلو به عنوان محل تمرینات خو استفاده می کند.

مالدینی کبیر رکورددار بازی در میلان

پائولو مالدینی اسطوره بی دلیل باشگاه میلان بین سالهای 1984 تا 2009 و در طول 25 سال 902 بازی برای میلان انجام داد و 33 گل به ثمر رساند وی با این تعداد بازی رکورددار باشگاه میلان است.

نوردال سوئدی بهترین گلزن تاریخ روسونری

گونار نوردال که بین سالهای 1948 تا 1956 در 268 بازی برای روسونری 221 گل به ثمر رساند این مهاجم سوئدی با این‌ آمار گلزنی پس از 60 سال همچنان برترین گلزن تاریخ میلان شناخته می شود.

آندری شوچنکو اوکراینی با 175 گل در 322 بازی برای روسونری بین سالهای 1999 تا 2006 در رتبه دوم جای دارد.

جیانی ریورا نیز با زدن 164 گل در 658 بازی جایگاه سوم برترین گلزنان این باشگاه را کسب کرده است.

هواپیمایی امارات به عنوان حامی مالی روی پیراهن و شرکت آدیداس تامین کننده البسه میلان تا پایان سال 2020 با این باشگاه قرارداد دارند.

میلان با 1/199 یورو در آمد در سال 2015 در رتبه 14پردرآمدترین تیم‌های فوتبال جهان جای گرفته است هم اکنون ارزش تقریب باشگاه میلان 624 میلیون پوند برآورد شده که این باشگاه را در صدر ارزشمندترین تیم‌های ایتالیا و ششم جهان قرار داده است.

کمپانی فینینوست با مالکیت سیلویو برلوسکونی 93/99 مالکیت این باشگاه را در اختیار دارد.

جیانی ریورا در سال 1969، رودگولیت هلندی در 1987، مارکوفان باستن هلندی در 1988 و 1989،ژرژوه آ لیبریایی در 1995، آندری شوچنکو در 2004 و کاکا برزیلی در سال 2007 شش بازیکن میلان هستند که تاکنون موفق به دریافت توپ طلای اروپا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار