زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقاومت اقتصادی راهکاری برای حل مشکلات خاورمیانه است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سیاست مقاوم سازی می‌تواند به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات خاورمیانه مدنظر قرار گیرد


"سعدالله زارعی" در گفت‌و گو با خبرنگار سیاست‌خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون نام‌گذاری سال 1395 توسط رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: سیاست مقاوم سازی می‌تواند به عنوان یک راهکار برای حل بسیاری از معضلات کشورهای خاورمیانه مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس سیاست‌خارجی ادامه داد: بحثی که رهبر معظم انقلاب در شعار سال جدید و نیز در سخنرانی خویش در حرم مطهر رضوی بیان فرمودند یک مبنای دقیق تحلیلی دارد که این مبنا مقاوم سازی اقتصاد در برابر فشارها و تکانه‌های خارجی‌ است، که این فشارها به اقتصاد کشورها وارد می‌شود و می‌تواند شکاف‌های عمده‌ای را در فضای داخلی کشورها و ملت‌ها ایجاد کند.

وی افزود: فرمولی که رهبری در رابطه با کشورمان مطرح فرمودند را می‌توان به سایر کشورها تعمیم داد، در واقع این مقاوم‌سازی اقتصاد‌های ملی یک شرط اساسی برای ثبات در هر کشوری‌ است و به خصوص اگر این موضوع به عنوان روشی برای اداره‌ی کشورهای خاورمیانه مدنظر قرار گیرد، طبیعتا از تکانه‌های اقتصادی ناشی از فشارهای خارجی مصون می‌مانند. به همین نسبت مجموعه‌ای از کشورها نیز با پیگیری این سیاست می‌توانند به چنین موقعیت مشابهی دست پیدا کنند.

زارعی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در وضعیتی که ما در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم که در سطوح مختلف طرح‌های مخالفان در حال اجرایی شدن است، سیاست مقاوم سازی می‌تواند به عنوان یک روش و راهکار بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه‌ی سوم را حل و فصل کند.‌‌‌‌‌

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار