همدان؛

ثبت جهانی آثار همدان باید در اولویت قرار بگیرد

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با حضور در همدان از ستاد اجرایی خدمات سفر استان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سعید شیرکوند در این سفر هم چنین از ستاد تسهیلات و اسکان شهرداری همدان و ستادهای اسکان آموزش و پرورش بازدید و وضعیت خدمات دهی به مسافرین را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در ادامه سفر از پایگاه اطلاع رسانی گردشگری همدان واقع در ورودی اصلی شهر، کمپ اقامت اضطراری هلال احمر، پایگاه های اورژانس و نیروی انتظامی بازدید کرد.

شیرکوند در این بازدید ها وضعیت خدمات دهی به مسافرین در همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشحالیم که همدان به عنوان یکی از استان های فرهنگی و تاریخی کشور امروز میزبان هزاران مسافر از نقاط مختلف کشور است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باید تلاش بیشتری کند تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

شیرکوند اظهار داشت: در حوزه تولید آمار از میزان گردشگران و مسافرین باید به شکلی عمل کنیم که اعتماد مردم را جلب کرده و آمار دقیق و درست را به آنها ارائه دهیم.

وی در بحث زیرساخت های گردشگری گفت: در این حوزه دولت یازدهم تلاش های خوبی را انجام داده و عزم جدی برای ادامه این روند دارد.

شیرکوند همچنین از دو هتل در حال ساخت در همدان، دهکده توریستی گنج نامه همدان، هتل بین المللی باباطاهر همدان و مجموعه در حال ساخت شرکت عصر طلایی هگمتانه بازدید به عمل آورد.
وی در جلسه کوتاهی نیز با برخی نمایندگان سازمان های مردم نهاد به اهمیت حفظ و حراست از میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: ثبت جهانی آثار همدان از جمله شهر لالجین باید در اولویت قرار بگیرد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.