کالری خیلی کم چاقی به همراه دارد

کم کردن و کاهش بیش از حد کالری روند چربی‌سوزی را نیز کاهش می‌دهد که این به هیچ عنوان به نفع شما نیست.

کالری خیلی کم چاقی به همراه داردداریوش زارع و داوربین‌المللی بدنسازی در گفتگو با  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: برای داشتن تناسب اندام باید کالری ورودی و خروجی متناسب باشد.

به رغم اینکه افراد فکر می‌کنند که برای چربی‌سوزی و لاغر شدن باید کالری دریافتی را کم کرد اما اگر کم کردن کالری بیش از حد مجاز باشد نه تنها فرد لاغر نمی‌شود بلکه روند چربی‌سوزی کم می‌شود.

حداقل کالری دریافتی برای بانوان 1200 کالری و در آقایان 1400 کالری است یعنی اگر فردی از این حداقل کالری باز هم کمتر کالری دریافت کند سیستم بدن انسان طوری است که سنسورها به مغز فرمان می‌دهند که بدن سوخت کافی ندارد و برای جبران کمبود غدد شروع به ترشح چربی می‌کنند و در این حالت فرد به جای اینکه لاغر شود چاق هم می‌شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه روند چربی‌سوزی افزایش پیدا کند و در کم کردن وزن موفق باشیم باید حداقل کالری که ذکر شد را برای بانوان 1200 کالری و آقایان 1400 کالری در روز دریافت کنند اما روزانه 3000 کالری مصرف کنند یا به قولی بسوزانند.

شاید به نظر برسد که این 3000 کالری سوزاندنش سخت باشد اما لازم است بدانید که قسمت اعظم این میزان کالری از طریق فعالیت‌های عادی روزانه ناخودآگاه مصرف می‌شود و شما باید 1000 کالری را از طریق ورزش کردن بسوزانید تا لاغر شوید.

نایب رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام شمال شرق گفت: به تازگی در گوشی‌های تلفن همراه برنامه‌هایی نصب می‌شود که میزان کالری ورودی و خروجی بدن را به راحتی می‌توان محاسبه کرده است اما باید دقت کنید که از حداقل مجاز کالری روزانه کمتر مصرف نکنید و بیشتر به فکر سوزاندن کالری از طریق ورزش و افزایش فعالیت بدنی باشید.

زارع تاکید کرد: رژیم‌های لاغری غلط با کالری بسیار کم باعث می‌شود فرد در یک ماه اول 6 تا 7 وزن کم کند و پس از آن کاهش وزنش متوقف می‌شود و به مرور دچار ضعف عضلانی ریزش مو خستگی مشکلات عصبی و حتی در آینده‌ای نه چندان دور می‌شوند.

برنامه غذایی لاغری صحیح باید به گونه‌ای باشد که فرد در هفته نیم کیلو و در ماه حداکثر دو کیلو وزن کند البته این رقم در چاقی‌هایی که بیش از حد باشد و پزشک تشخیص دهد که چاقی فرد برایش مشکل ساز و خطرناک است با صلاحدید پزشک و تجویز رژیم غذایی خاص فردی که دچار چاقی بیش از حد است مجاز است که در هفته وزن بیشتری را از دست بدهد.

البته از آنجائیکه چاقی‌های بیش از حداکثر اوقات هورمونی و با دلیل پزشکی است این افراد داروهای خاصی نیز مصرف می‌کنند و به همین دلیل فقط با برنامه غذایی وزن کم نمی‌کنند افرادی که می‌خواهند از برنامه غذایی خاصی برای لاغری کاهش وزن استفاده کنند باید دقت کنند تا تمامی گروه‌های غذایی از قبیل پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ها و سبزیجات و میوه‌ها را به میزان کافی بگنجانند و نباید به هیچ عنوان هیچکدام از این گروه‌های غذایی را حذف کنند تا تمامی نیازهای بدن حتی در طول رژیم لاغری حفظ شود و با این روش بدون بروز هیچ مشکلی و در صنعت و سلامت به کاهش وزن مورد نظر خواهند رسید.

باید دقت کنیم هر برنامه غذایی چه با هدف افزایش وزن و چه کاهش وزن باید بر اساس هرم غذایی تهیه شود به این ترتیب که مصرف لبنیات به همراه گوشت سفید در راس هرم و برنامه غذایی قرار داشته باشد و سپس سبزی‌ها و میوه‌ها و بعد از آن نیز کربوهیدرات و غلات قرار دارند باید دقت کنیم و رژیم غذایی خود این گروه‌های غذایی را بگنجانیم.

طیبه خزعلی

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار