جدال بروکسل و آنکارا بر سر یکی از عاملان انتحاری

وزیر دادگستری بلژیک اعلام کرد به طور قطع مقامات ترکیه یکی از عاملان حملات بروکسل را تحویل این کشور نداده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  وزیر دادگستری بلژیک شامگاه چهارشنبه ضمن تأیید اخراج یکی از عاملان انتحاری حملات بروکسل در تابستان گذشته از سوی مقامات ترکیه، اعلام کرد ابراهیم البکراوی به هلند بازگردانده شده بود، نه بلژیک.

کوئن جینز، وزیر دادگستری بلژیک در شبکه تلویزیونی هلندی زبان « VRT »  اعلام کرد : « به طور قطع (مقامات ترکیه) بکراوی را تحویل بلژیک نداده اند. براساس اطلاعاتی که دادستانی فدرال در اختیار من قرار داده است، او به هلند بازگردانده شده بود، نه بلژیک.»

ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد ابراهیم البکراوی که صبح سه شنبه خود را در فرودگاه بروکسل منفجر کرد، ژوئن گذشته در ترکیه بازداشت و سپس اخراج شد، اما مقامات بلژیک بعد اعلام کردند که او هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد و وی را آزاد کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت : « یکی از مهاجمان بروکسل فردی بود که ما ژوئن 2015 او را در استان غازی عنتاب (در جنوب شرقی ترکیه) دستگیر و اخراج کردیم. ما 14 ژوئیه 2015 موضوع اخراج او را به سفارت بلژیک در آنکارا اطلاع دادیم، اما این فرد آزاد شد. بلژیک هشدار ما را درباره این واقعیت که این فرد یک مبارز خارجی است، نادیده گرفت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار