ایلام؛

چشمه های آبگرم دهلران پذیرای گردشگران نوروزی

چشمه های آبگرم دهلران با داشتن خواص درمانی و پزشکی پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام؛ سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: چشمه های آبگرم دهلران با داشتن خواص درمانی و پزشکی پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

کلانتری افزود: بر اساس پژوهشها و مطالعات انجام شده توسط دانشمندان ژاپنی و ایرانی، چشمه های آب معدنی شهرستان دهلران با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد خواص درمانی در زمینه های مختلف دارد.

وی ادامه داد: درمان بیماریهای روماتیسم، استخوان درد، سیاتیک، حساسیت و مشکلات پوستی و همچنین آب درمانی از جمله خواص درمانی چشمه های آبگرم دهلران است.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین و مهمترین جاذبه های استان چشمه های آبگرم دهلران است که در سال های گذشته بدلیل اینکه در منطقه حفاظت شده قرار داشت هیچ فعالیتی در آن انجام نشده بود اما امسال با تعامل محیط زیست، بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کرده است. 



وی تاکید کرد: استخرهای این مجموعه وضعیت نامناسبی داشت اما اکنون هر دو استخر زنانه و مردانه به صورت جداگانه بهسازی شده و کاملا آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی است. 

وی با بیان اینکه همچنین سیستم نورپردازی، محوطه سازی، درختکاری و ایجاد سکو برای استفاده خانوارها در این مجموعه انجام شده است، ادامه داد: تا نیمه دوم سال آینده این مجموعه به عنوان یکی از مهمترین مجتمع های گردشگری غرب کشور به بهره برداری کامل می رسد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی ایلام گفت: استان ایلام با قدمت 10 هزار ساله تاریخی و برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری و طبیعت چهار فصل قابلیت بالایی برای جلب گردشگران خارجی دارد.

استان ایلام یک هزار و 500 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: ایلام ، دهلران ، نوروز ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.