آبادان؛

فواید و زیان‌های مصرف آجیل

مصرف روزانه 30 گرم از انواع آجیل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛یک کارشناس تغذیه گفت: آجیل از جمله خوراکی هایی است که جایگاه خوبی در مصرف غذایی مردم ایران دارد و در ایام عید نوروز خرید و مصرف آن در میان مردم افزایش پیدا می کند .

خانم منصوری افزود: مصرف آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است و می تواند میزان کلسترول مضر خون را کاهش دهد.

وی گفت: البته بسته به نوع آجیل، میزان تاثیرگذاری آن بر بدن متفاوت است؛ بیشتر انواع آجیل دارای چربی غیراشباع، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر، ویتامین E، ویتامین B، روی و پروتئین هستند که برای سلامتی مفیدند.

کارشناس تغذیه افزود: نکته قابل توجه در مورد استفاده از مغز دانه‌ها این است که باید بدون نمک مصرف شوند زیرا مصرف آنها با نمک موجب بالا رفتن فشارخون شده است.

کریمی بیرگانی گفت:باید دقت کنید که مصرف آجیل باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. به این معنی که نباید تصور کنیم خوردن آجیل و همچنین عدم کاهش مصرف چربی‌های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می‌تواند سلامت قلب شما را بیمه کند.

وی افزود: بهترین معیار برای مصرف مغز دانه‌ها وزن افراد است، اگر وزن فرد پایین باشد، می توان مغز دانه ها را به صورت میان وعده مصرف کرد ولی اگر فرد وزن بالایی داشته باشد بهتر است کمتر مغز دانه ها را مصرف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، مصرف آجیل ، فواید ، ضرر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.