ارائه مشاوره و کلاس‌های آموزشی در سلامتکده‌های طب سنتی

معاون طب سنتی مدیر بهداشت گفت: در سلامتکده‌های طب سنتی علاوه بر ارائه مشاوره، برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز پیش بینی شده است.

محمود خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کلینیک‌های طب سنتی بیان کرد: برای سال 94 مصوب شده بود از محل طرح تحول سلامت 20 سلامتکده با نقشه معماری ایرانی اسلامی ساخته شود.پس از مشخص شدن 20 دانشگاه علوم پزشکی و جانمایی نقشه زمین‌ها نیز تهیه شد. در حال حاضر نیز دانشکده‌های علوم پزشکی در محل تهیه نقشه سازه هستند.

خدادوست در مورد بودجه لازم برای ایجاد سلامتکده‌های طب سنتی گفت: هزینه ساخت هر سلامتکده با توجه به شرایط جغرافیایی و مناطق مختلف کشور، متفاوت است، اما به طور متوسط برای هر سلامتکده که چیزی حدود 1600 متر مربع مساحت دارد، 2 تا 3 میلیارد تومان هزینه پیش بینی و کنار گذاشته شده است.

وی راجع به خدماتی که در سلامتکده‌های طب سنتی ارائه می‌شود، اظهار کرد: مشاوره‌های طب سنتی با هدف افزایش و ارتقا سطح سلامت در هر سلامتکده داده می شود. همچنین این مراکز به ارائه درمان‌های طب سنتی می پردازند. پیش بینی شده است که در این مراکز نمایشگاهی از گیاهان دارویی باشد تا مردم به درستی این محصولات را بشناسند. علاوه بر این کلاس‌های آموزشی نیز برای ارتقا سلامت در نظر گرفته شده است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار