در سال گذشته میلادی

هزینه 200 میلیارد دلاری گردشگران چینی برای سفر

گردشگران چینی در سال گذشته میلادی نزدیک به 215 میلیارد دلار برای سفر به کشورها و مناطق مختلف دنیا هزینه کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا؛ بررسی های آماری حاکی است که شمار توریست های چینی که سفرهای خارجی انجام می دهند، در پنج سال گذشته دو برابر شده و به 120 میلیون نفر رسیده است.

چنانچه این آمارها بر اساس گزارش اداره ملی گردشگری چین صحت داشته باشد با این حساب از هر 10 گردشگر جهان یک نفر از چین است.سازمان گردشگری ملی چین در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از چینی ها به کشورهای همسایه سفر می کنند و ژاپن و کره جنوبی از مقاصد محبوب گردشگری آنها محسوب می شود.

از سوی دیگر گزارش های سازمان جهانی گردشگری نیز حاکی است، امروز چینی ها بیشتر از هر شهروند دیگری حتی آمریکایی ها برای سفر و گردش هزینه می کنند.

بررسی ها نشان می دهد که شمار افراد طبقه متوسط در چین هر روز بیشتر می شود و همین موضوع دستمایه ای برای سفرهای خارجی بیشتر شهروندان این کشور پهناور آسیایی شده است.

برخی آمارهای سازمان جهانی گردشگری حاکی است که اگر وضع به همین منوال پیش برود تا 15 سال دیگر شمار گردشگران چینی که سفر خارجی می روند به مرز 200 میلیون نفر خواهد رسید.

گردشگران چینی در ابتدا مسافرت های خارجی خود را از کشورهای آسیایی و بخصوص همسایگان از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی آغاز می کنند اما کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا از مقصدهای محبوب گردشگری آنهاست.

با توجه به اینکه چین خود یکی از کشورهای جذب گردشگر محسوب می شود، گردشگران این کشور عمدتا راهی کشورهایی می شوند که یا مدرن هستند و یا طبیعت بکر و زیبایی دارند.

ژاپن اعلام کرده است که در سال گذشته نزدیک به چهار میلیون چینی از این کشور بازدید کرده اند و نظرسنجی ها نشان می دهد ژاپن به اولین مقصد گردشگران این کشور تبدیل شده است.

سفر، گذراندن تعطیلات و خرید در کشورهای خارجی در بیش از 10 سال گذشته، برای چینی ها امری بسیار دشوار بود. اما به دنبال توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت مالی آنها، این بخش از سفر به موضوعی عادی تبدیل شده است.
 
بسیاری از کشورها با توجه زیاد به بازار چین و همچنین برای جلب گردشگران چینی، سیاست های با اولویت را در پیش گرفته و در صدور ویزا برای چینی ها تسهیلاتی فراهم کرده اند. چرا که با توجه به جمعیت زیاد، توسعه سریع اقتصادی و افزایش درآمد مردم، چینی های بیشتری به کیفیت بالاتر زندگی خود اهمیت داده اند.

بسیاری از کشورهای جهان از افزایش جمعیت قشر متوسط چین و گردشگری آن ها در این کشورها، بهره های بسیاری برده اند. برای نمونه، میانگین سرانه مصرف گردشگران چینی در آمریکا حدود 6 هزار دلار است که این مبلغ از میزان هزینه آن ها در کشورهای دیگر بالاتر است.
 
می توان گفت خرید چینی ها در آمریکا خود نوعی از صادرات آمریکا به چین به شمار می رود. به این ترتیب، آمریکا در سال 2011 از این لحاظ 4 میلیارد و 400 میلیون دلار مازاد درآمد گردشگری داشته است.

گفتنی است، در سال 2013 نیز تعداد جهانگردان چینی 94 میلیون و 300 هزار نفر بود که این رقم در مقایسه با سال 2012 حدود 15 درصد رشد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار