عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح تشویق فرزنداوری همه جانبه بررسی نشده و نیاز به تجدید نظر دارد.

لزوم بازنگری در طرح تشویق فرزندآوری/تصویب کلیات این طرح عجولانه بود
عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضعف های موجود در طرح تشویق فرزند آوری اظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه به سمت و سوی سالمندی و کاهش رشد جمعیت در حال پیش روی است ، در همین راستا مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تشویق فرزندآوری را برای رشد و تعالی خانواده به تصویب رساند که  معایب های بیشمار این طرح ، به وضوح دیده می شود.

وی تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که اگر جامعه را به سمت افزایش نرخ باروری سوق دهیم بدلیل اینکه هیچ برنامه ریزی برای حل مشکلات بیکاری، اشتغال، تحصیل و وضعیت معیشتی نشده است قطعا با بحران جدی تری رو به رو خواهیم شد.

صلاحی ادامه داد: تصویب این طرح بسیار عجولانه بوده و تا زمانی که مشکلات معیشتی، بیکاری و اشتغال حل نشود ،با اجرای این طرح جامعه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی با آسیب جدی و غیر قابل جبرانی رو به رو خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجودابهامات بیشمار در آینده این طرح افزود: بهتر است در ابتدا مشکلات مذکور حل شود و پس از آن به صورت پایلوت ، محله ای و فاز به فاز اجرا شده تا اشکالات آن همه جانبه بررسی شود.

صلاحی گفت: از سوی دیگر باید میزان اعتبار لازم برای نیازهای این طرح در بودجه سالیانه برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود در غیر اینصورت با توجه به کمبود اعتبارات، عدم تحقق درامدها و کسری بودجه ، این طرح پاسخگو نبوده و با شکست مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار