اراک؛

افزایش موارد مسمومیت با سرب در معتادان به تریاک

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک از افزایش موارد مسمومیت با سرب ناشی از خوردن تریاک در بین معتادان در یک ماه اخیر خبر داد.

افزایش موارد مسمومیت با سرب در معتادان به تریاکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک از افزایش موارد مسمومیت با سرب ناشی از خوردن تریاک در بین معتادان در یک ماه اخیر خبر داد.

دکتر جمالیان افزود: در یک ماه اخیر ۱٨ مورد مسمومیت قطعی با سرب در معتادانی که تریاک خوراکی استفاده می کنند در این مرکز مشاهده شده که سه مورد آن مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

وی گفت : در سنجش آزمایشگاهی تریاک های موجود در بازار مشخص شد که مقادیر زیادی سرب در آن ها وجود دارد و قاچاقچیان با مقاصد سودجویی و سنگین تر شدن تریاک این فلز را به آن می افزایند.

این متخصص سم شناسی افزود : معتادان به تریاک خوراکی با بلعیدن مقادیری از این مخدر آلوده به سرب با مشکلات جدی از جمله دل دردهای شدید، بروز کم خونی، رسوب سرب در استخوان ها و دردهای شدید مفاصل، زخم و خارش در پوست و اندام ها مواجه می شوند و در برخی موارد عوارض عصبی و فلج از ناحیه مچ دست و پا نیز مشاهده شده است.

دکتر جمالیان گفت : برخی از معتادان دچار مسمومیت شده به کم خونی شدید مبتلا شده اند و عوارض حاد برایشان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: عوارض سرب موجود در تریاک در روش خوراکی بیشتر از روش تدخینی است.

ربیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر (عج) اراک گفت: نخستین مورد مسمومیت با سرب تریاک در ۱۱ اسفند به این مرکز درمانی مراجعه داشته و تعداد مراجعان، روند رو به رشد دارد و می طلبد که در این خصوص اقدام عملی و جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: مسمومیت ، تریاک ، موارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بی نام
۰۹:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۶
خدا لعنت کنه کسی رو که تریاک وارد میکنه
Germany
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
نجات یک معتاد نجات یک جامعه است
Germany
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
نیروی انتظامی عزیز! لطفا بخاطر خدا این جنایتکاران را از آزمایشگاههای اصلی شناسایی و نابود کنید .