یزد؛

خرید چهار هزار ودویست تن ذرت از کشاورزان خاتم

چهار هزار ودویست تن ذرت از کشاورزان شهرستان خاتم خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل شرکت پشتیبانی  امور دام استان یزد گفت:  امسال  چهار هزار و 200 تن ذرت از کشاورزان  دهستان چاهک خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی داشته است.

علی زعیم حسینی افزود: خرید ذرت در سال گذشته توسط شرکت تعاون روستایی انجام می شده است که امسال این مهم به عهده شرکت پشتیبانی امور دام گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد ذرت  از دهستان چاهک و مابقی از سایر قسمتهای شهرستان خریداری شده  گفت : ناظرین خرید شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد از 28 آبان ماه در سه ایستگاه خرید ذرت  روستای چاهک مستقر و تا تاریخ 12 بهمن ماه سال گذشته به صورت مستقیم و  از کشاورزان ذرت خریداری کرده و پرداخت مطالبات نیز از تاریخ شش اسفند ماه آغاز شده و تا 17 اسفند کل مطالبات پرداخت شده است.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام  گفت: قیمت خرید تضمینی ذرت از کشاورزان براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی و کیفیت ذرت از 8000 ریال تا 9600 ربال متغیر بوده که با توجه به کیفیت خوب ذرت امسال در حدود 90 درصد با قیمت 9600 ریال و الباقی نیز به دلیل رطوبت بالا و هکتولیتر پایین تا  9 هزار ریال خریداری شده است.

وی گفت :سطح زیر کشت ذرت دانه ای در استان یزد 2435 هکتار است که شهرستان خاتم با 2300 هکتار بیشترین سطح زیر کشت ذرت دانه ای را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: یزد ، ذرت ، خرید ، خاتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار