لرستان؛

خطر رها سازی ماهیان قرمز برای آبزیان بومی لرستان

مدیر کل سازمان محیط زیست لرستان از خطر رها سازی ماهیان قرمز توسط شهروندان هم استانی در رودخانه ها و دریاچه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحی بیرانوندافزود :یکی از کارهایی که توسط شهروندان در ایام نوروز صورت میگرد رها سازی ماهیان قرمز در رودخانه های محلی شهر هاست که خطر انقراض نسلهای بومی آبزیان محلی را بدنبال دارد،ماهیان قرمز که پرورشی هستند و در محیط های بسته رشد می نمایند.

 هنگام رها سازی در رودخانه های محلی به عنوان مهاجر خالرجی برای دیگر آبزیان بحساب می آیند و به آن حمله ور می شوند که این نزاع موجب مرگ بسیاری از دیگر آبزیان محلی می شود ،همچنین بیماری های پوستی که این نوع ماهیان قرمز دارند می تواند جان بسیاری از آبزیان بومی رودخانه ها را بگیرد.

اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان جهت مقابله با این رویداد ضد محیط زیستی در این یکی دو سال با همکاری شهرداری های استان اقدام به ایجاد محلی برای رها سازی این ماهیان قرمز گرفته ایم.

وی ادامه داد: تنها راه برای رها سازی ماهیان قرمز جمع آوری آنها در محلی بسته، همانند حوضچه دریاچه ماهی کیو است که در سال قبل استقبال همشهریان فهیم هم استانی بی نظیر بود مصوب گردید که در تمامی شهر های استان محلی بسته (حوضچه های شهری) در نظر گرفته شود که محلهای آن هر چه زودتر اطلاع رسانی شود ،البته در شهر خرم آباد در همان محل حوضچه ماهی انجام میگرد که زمان آن متعاقبا" اعلام میگردد،در کنار طبیعت باشید.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: ماهی ، قرمز ، رها سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.