چرا استیو جابز از حرف "i" برای محصولات اپل استفاده کرد؟

شرکت اپل برای نام محصولاتش مانند سایر شرکت ها از شماره و کد های مشخص استفاده نکرد، بلکه در قدم اول نامی انحصاری برای خود دستگاه ها انتخاب کرد، اما راز پشت حرف I در محصولات اپل چیست؟

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمتر از 10 سال پیش استیو جابز حرف تازه ای در دنیای فناوری زد،محصولات I، دستگاهایی هوشمند که علاوه بر ظاهرشان اسمشان هم جذاب بود، ipad , iphone , ipod و محصولات جانبی دیگر که منحصرا شرکت آمریکایی اپل آنها را تولید می کرد و طرفدارنش مانند اعضای یک قبیله با آمدن نسخه جدید این دستگاه ها، برایش صف می کشند.

حالا چرا I، چرا شرکت اپل برای نام محصولاتش مانند سایر شرکت ها از شماره و کد های مشخص استفاده نکرد؟

 در سال 1998 وقتی استیو جابز iMac را برای اولین بار معرفی کرد، درمورد فلسفه وجود حرف i پشت اسامی محصولات این شرکت توضیح داد. وی در این رابطه گفت: " iMac ترکیبی از پیوند اینترنت با سادگی مکینتاش است. 

چرا استیو جابز از حرف i برای محصولات اپل استفاده کرد؟

در سال 1998 i مخفف اینترنت بود ولی این حرف تنها به اینترنت محدود نمی شود. استیو در اسلایدی نشان داد که i چه معانی دیگری می تواند داشته باشد: به جز اینترنت، حرف i نشان‌دهنده‌ی individual (فرد یا فردی)، instruct (تعلیم و آموزش)، inform (آگاهی دادن) و inspire (الهام‌بخش بودن) است.

منبع:mashable

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار