گیلان؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی و رونق کسب و کار گردشگری

سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در تحقق شعار امسال پیشگام است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در رشت گفت: با توجه به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ترمیم و بهره برداری بناهای تاریخی در جهت اشتغالزایی و رونق کسب و کار مهمترین گامی است که این سازمان در تلاش است در جهت تحقق شعار امسال بردارد.

سعید شیرکوند سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در جهت توسعه سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت های موجود بخش خصوصی بی نظیر دانست و افزود: احیای کاروانسرای لات (شاه عباسی) رشت نمونه بارز این اقدام است.

وی با اشاره به اینکه گیلان از استان هایی است که توانایی ارائه خدمات درتمامی بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی وجاذبه های گردشگری را دارد و گفت: گسترش شبکه حمل و نقل، اشتغال زایی از طریق تاسیس اماکن اقاکتی و تفریحی و رونق درآمدزایی مهمترین پیامدهای توسعه صنعت گردشگری است که امیدواریم با همت همه دستگاه های مرتبط تحقق یابد.

ناظر عالی خدمات سفر سازمان میراث فرهنگی کشور ارائه تسهیلات گردشگری از طریق صندوق توسعه ملی را نیز زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در کشور دانست و اظهار داشت: به طرح هایی که به پیشرفت کار مناسب رسیده باشد تسهیلات بانکی با سود 14درصد تعلق می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان هم با ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی به این استان گفت: تاکنون بیش از 4 میلیون و 243هزار نفرشب اقامت در گیلان به ثبت رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 2/67 درصدی را نشان می دهد.

رضا علیزاده افزود: از 27 اسفند سال گذشته تاکنون بیش 208 هزارو 808 نفر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری گیلان دیدن کردند که نسبت به پارسال 2 برابر رشد داشته است.




انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.