معجزه "مگس" در درمان زخم های شدید!

تحقیقات حاکی از آن است که برخی لاروهای مگس که از نظر ژنتیکی دستکاری ‌شده‌اند می‌توانند در درمان زخم افراد بسیار مفید و موثر باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان توانسته‌اند لاروهایی را از نظر ژنتیکی تغییر دهند تا بتوانند در درمان زخم‌ها از آن‌ها استفاده کنند. این لاروها علاوه بر اینکه گوشت و سلول‌های مرده را از بین می‌برد، میکروب‌ها را نیز می‌کشد و از این طریق به ترمیم زودهنگام زخم‌ها کمک می کند.

این محققان از نظر ژنتیکی لاروهای مگس را تغییر داده‌اند که بتوانند هورمونی ترشح کشند که به هورمون رشد معروف است و موجب رشد سلولی و درمان زخم می‌شود. درمان با  مگس لارو، روشی درمانی محسوب می‌شود که مقرون به صرفه است که برای زخم پای دیابتی و شرایطی از این دست بسیار مفید محسوب می‌شود.

محققان از این درمان برای آن دسته زخم‌هایی استفاده می‌کنند که بسیار سفت و غیر قابل درمان هستند. از این طریق بافت‌های مرده و عفونی که اطراف زخم را گرفته است با ترشح هرومون رشد برطرف می‌شود. بنابر گزارش سازمان غذا و دارو در آمریکا این روش مدت زمان درمان زخم‌ها به خصوص زخم‌های دیابتی را بسیار کوتاه و موفقیت‌آمیز می‌کند.

منبع: Medical News Today

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
مگس کثیفه
آخرین اخبار