حیدر عبادی: نبرد با داعش، بزرگترین مشغله ماست

نخست وزیر عراق گفت پارلمان این کشور باید موضع خود را در قبال چگونگی انتخاب وزرای هیئت دولت جدید به روشنی مشخص کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  شبکه تلویزیونی العراقیه، «حیدر عبادی،» نخست وزیر عراق، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: تلاش های ما برای مبارزه با فساد همچنان ادامه دارد. این امر با بررسی های دقیق و فراگیر انجام می شود و همه کسانی که از پست خود سواستفاده کنند، مورد تحقیق و پیگرد قرار می گیرند. 

وی تصریح کرد:  نبرد با داعش بزرگترین مشغله ماست که بر دیگر مشغله ها اولویت دارد؛ دولت عراق بیشترین اولویت را به نبرد با گروه تروریستی داعش می دهد؛ زیرا نبرد با داعش، مبارزه بر سر بود و نبود است. خطر داعش عراق و جهان را هدف قرار داده است.
 
نخست وزیر عراق در ادامه گفت: بحران کنونی عراق یک بحران سیاسی است که باید میان نیروهای سیاسی بر اساس تفاهم حل و فصل شود. برخی فراکسیون های پارلمان عراق اصرار می کردند که وزاری جدید هیئت دولت از سوی آنها معرفی شوند. در مقابل کسانی هستند که خواهان انتخاب وزرای دولت خارج از چارچوب سهم بندی های سیاسی هستند تا از این طریق فضا برای ایجاد هیئت دولتی بر مبانی جدیدی فراهم شود.

او در پایان افزود: من از مجلس محترم نمایندگان و فراکسیون های سیاسی پارلمان می خواهم که در این مساله، موضع شان را به صورت روشن مشخص کنند؛ زیرا نخست وزیر بدون تفاهم با مجلس نمایندگان و هماهنگی با فراکسیون های سیاسی نمی تواند کار کند و در خدمت به کشور و نظام دموکراسی آن به موفقیت دست پیدا کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار