آشنایی با تیم‌های حاضر در یورو2016

نگاه اتریش به درخشش تک ستاره

تیم ملی اتریش تلاش می‌کند با دیوید آلایا تک ستاره خود در یورو 2016 حماسه آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی فوتبال اتریش که دومین حضور خود در جام ملت‌های اروپا را تجربه می‌کند، درصدد است تا بتواند با هدایت مارسل کودر شگفتی آفرینی کند.
 
 فدراسیون فوتبال این کشور در سال 1904 تاسیس شد و سه سال بعد به عضویت رسمی فیفا درآمد.
 
آنها نخستین بازی رسمی‌شان را در 12 اکتبر 1902 برگزار کردند که در پایان تیم واس‌ها موفق شدند با نتیجه 5 بر صفر از صد مجارها بگذرند.
 
 حال پس از گذشت 114 سال از اولین بازی اتریشی‌ها آنها موفق شدند با کسب 28 امتیاز و بالاتر از روسیه و سوئد برای دومین بار راهی یورو شدند و تلاش می‌کنند تا با ستاره‌هایی  همچون دیوید آلابا، کریستین فوکس‌ و مارکو آرناتوویچ بتوانند در فرانسه شگفتنی‌ساز شوند.
 
 این تیم تا به حال هفت بار در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان جام جهانی شرکت‌ کرده است و بهترین مقام آنها نیز سومی در سال 1954 است و پس از آن در دیگر ادوار این جام در مرحله‌ نخست حذف شد.
 
 همچنین نخستین حضور این تیم در جام ملت‌های اروپا به یورو 2008 برمی‌گردد که این کشور به همراه سوئیس میزبان این مسابقات بود اما نتوانست به نحو احسن‌ از میزبانی خود استفاده کند و پس  از کسب تنها یک امتیاز در رده سوم گروه  قرار گرفت و از دور مسابقات کنار رفت حال پس از هشت سال وغیبت در یورو 2012، این تیم  در آسان‌ترین گروه جام ملت‌های اروپا 2016 فرانسه قرار گرفته و انتظار می‌رود  هدایت کولر بتواند صعودی راحت در کنار پرتغال به مرحله بعد داشته باشد.
 
ترکیب تیم ملی اتریش در فرانسه به شرح زیر است:
 دروازه بان( روبرت آلمر)، مدافعان( کریستین فوکس)، سباستین پرودی، آلکساندر در اگوویچ، جئورجی گاریکسی، هافبک‌ها ( مارکو آرناتوویچ، دیوید آلابا، مارتس‌هارنیک، زلاتکو پانوزویچ یولیان) مهاجم‌ها( مارک یانکو)
 
همچنین برنامه بازی‌های پسران قرمز در یورو به ترتیب زیر است: ابتدا شاگردان کولر در 14 ژوئن به مصاف مجارستان می‌روند و پس از آن در ورزشگاه ولودروم‌ مارسی رودررو پرتغال قرار می‌گیرند و سرانجام در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ایسلند صف آرایی می‌کنند و در تیم ملی اتریش آندراس هرتزوگ‌ با 103 بازی ملی رکورد دار تعداد بازی ملی است و آنتون پولسترنیز با 44 گل برترین گلزن ملی این کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار