نگاهی به عملکرد تکواندو ايران در سال 94 (2)

با مروری بر مسابقات و رقابت های مهم تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک و افزایش رنکیگ در سال گذشته عملکرد این ورزشکاران را مورد بررسی قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سال 94 برای ورزشکاران رشته های المپیکی،سال پر فراز و نشیبی بود چراکه کسب سهمیه المپیک دغدغه اصلی این ورزشکاران بود که خوشبختانه تکواندوکاران در بخش مردان موفق به کسب سه سهمیه المپیک شدند و امیدواریم که در بخش بانوان نیز در فروردین 95 بتوانیم این سهمیه با ارزش را کسب کنیم.

شرایط خاص سال 94 برای تکواندوکاران و دغدغه کسب سهمیه المپیک و همچنین حضور در رقابت های مختلف ما را بر آن داشت تا نگاهی به تلاش و عملکرد  تکواندوکاران دراین سال در تمامی مسابقات و رویدادها داشته باشیم.
 
مسابقات جايزه بزرگ روسيه ( 24 مرداد )
تیم تکواندو ایران با کسب یک مدال طلا و یک برنز در بخش مردان و یک مدال طلا در بخش زنان به کار خود در اين مسابقات  پایان داد.

کیمیا علیزاده به مدال طلای گرند پری روسیه رسید و اولین مدال بانوان در گرند پری را رقم زد  
ورزان عاشورزاده در وزن 58_ کيلو گرم با شکست تمامي حريفان موفق به کسب مدال طلا شد  
در وزن 68- کیلوگرم مردان ابوالفضل یعقوبی با قبول شکست مقابل حریف کره ای خود به برنز رقابت ها بسنده کرد.

تکواندو قهرماني نونهالان جهان در کره جنوبي (1 شهريور)
تیم ملی نونهالان دختر کشورمان با کسب 7 مدال رنگارنگ، در خاستگاه تکواندوی جهان، بر سکوی قهرمانی رقابتهای نونهالان جهان ایستادند.

در اين مسابقات تيم ايران با 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 83 امتیاز برای دومین بار مقتدرانه بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

روسیه با یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز و 48 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم امریکا با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 37 امتیاز سکوی سوم را بدست آورد.

در بخش پسران هم تیم ملی نونهالان پسر کشورمان با 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز و 58 امتیاز، عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

کره جنوبی با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 63 امتیاز قهرمان شد، روسیه با یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک برنز و 47 امتیاز بر سکوی سوم ايستاد.
 
تکواندو جايزه بزرگ سامسون ترکيه (29 شهريور )
تیم ملی تکواندوی کشورمان در اين مسابقات در گروه مردان با 7 نماینده به مصاف رقبایش رفت که ماحصل آن یک مدال طلا (مهدی خدابخشی)، یک نقره (سجاد مردانی) و دو برنز (ابوالفضل یعقوبی و مسعود حجی زواره) بود.

در این رقابتها و در گروه مردان بیشترین تعداد مدال با یک طلا، یک نقره و دو برنز به ایران رسید، کره ای ها یک طلا و یک برنز را بدست آوردند و بعد از آن آلمانی ها با یک نقره و یک برنز تنها تیم های دو مدالِ این مسابقات بودند.

اما در گروه دختران، تیم دو نفره ایران متشکل از شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده بود که هر دو نماینده کشورمان از دور رقابتها کنار رفتند.  
 
جام جهاني تکواندو مکزيک  ( 19آذر)
در پایان جدال دو روزه ۸ تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ که به میزبانی مکزیک برگزار شد، در گروه مردان، جمهوري آذربایجان بعنوان قهرمانی رسید، تیم ملی ایران برسکوی نایب قهرمان ایستاد و تیم های روسیه و کره جنوبی مشترکا بعنوان سوم رسیدند. در گروه زنان نیز، چین قهرمان شد، مکزیک عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و کره جنوبی و چین تایپه مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

تیم ایران در حالی در مسابقه فینال با نتیجه ۴۲ بر ۲۲ برابر آذربایجان تن به شکست داد که این تیم را در مرحله گروهی از پیش رو برداشته بود اما تکواندوکاران ایران در  فینال مسابقه دور از انتظاری از خود به نمایش گذاشتند و جام را به شاگردان مهماندوست واگذار کردند.

 تیم ایران در راند اول با نتیجه هشت بر شش شکست خورد. در راند دوم آذری‌ها فاصله امتیاز را زیاد کردند و این راند ۲۹ بر ۱۲ به نفع آذربایجان به پایان رسید. راند سوم نیز به سود آذربایجان پیش رفت و نتیجه پایانی ۴۲ بر ۲۳ به نفر حریف آذری به پایان رسید.

محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و امید عمیدی ترکیب ایران در این مسابقه بودند و آرمین هادی‌پور به‌عنوان یار ذخیره حضور داشت.

سینا بهرامی و میلاد بیگی دو تکواندوکار ایرانی تیم جمهوری آذربایجان بودند.

البته تیم ملی تکواندوی کشورمان با ترکیبی کاملا جوان و با میانگین سنی ۲۲ راهی این دوره از رقابتها شده بود.
 
باما همراه باشید تا در گزارش های آتی نگاهی اجمالی بر سایر مسابقات تکواندوکاران در سال 94 داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار