زنجان؛

خسارت سیل به بیش از 180 هکتاراز مزارع و باغات شهرستان طارم

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم از خسارت سیل به بیش از 180 هکتاراز مزارع و باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اکبری با اعلام این خبرگفت: طی بارش هایی که در روزهای اخیر صورت گرفت در روستاهای تشویر و الزین طارم بر اثر طغیان رود خانه های این دو روستا آب به مزارع و باغات سرازیر شد.

وی افزود: در اثر طغیان رودخانه ی تشویر آب به اراضی کشاورزی پایین دست روستا های قارقولی چم و هندی کندی سرازیر شد ، که نزدیک به 30 هکتار از محصولات کرفس این منطقه خسارت دید که مبلغی بالغ بر 5میلیاردو 880 میلیون ریال برآورد شده است.

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم ادامه داد: با ورود آب به اراضی و ایجاد پدیده ی ماندآب 20 هکتار از محصول سیر نیز در این منطقه دچار خسارت شده است که میزان این خسارت مبلغی بالغ بر 9میلیاردو 600میلیون ریال گزارش شده است.

اکبری اضافه کرد: 100 هکتار از اراضی آماده به کشت محصول گوجه فرنگی با ورود آب به بستر شخم زده ی زمین دچار خسارت صد در صدی شد که مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال به این زمین ها خسارت برآورد شده است.

وی همچنین از خسارت یک هکتاری محصول گندم خبر دادو گفت: مبلغی بالغ بر 49 میلیون ریال خسارت به این محصول پیش بینی شده است.

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم در ادامه بیان کرد: در روستای الزین شهرستان طارم طغیان رودخانه ی موسوم به الزین نیز در 5 هکتار از باغات زیتون خسارت 50 درصدی وارد کرده است که مبلغی بالغ بر 200 میلیون ریال برآورد شده است.

اکبری افزود: در روستای تسکین واقع در پایین دست رودخانه ی الزین نیز 25 هکتار از باغات زیتون با ورودآب و تجمع رسوبات در پای درختان خسارتی بالغ بر 400 میلیون ریال وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث خسارت منابع آبی در روستاهای قارقولی چم و هندی کندی موارد قابل ملاحظه ای رخ داده است افزود: کانالی که از زیر رودخانه ی تشویر می گذرد با طغیان رودخانه سرریز شد و همچنین یک حلقه چاه موجود در این روستا خسارتی بالغ بر 400 میلیون ریال وارد شده است

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان کرد: در روستای الزین نیز یک حلقه چاه با رسوبات پر شده و خسارتی بالغ بر 200میلیون ریال برآورد شده است.

اکبری در آخر افزود: در روستای تسکین نیز خسارتی بالغ بر 200 میلیون ریال به کانال 200 متری با پر شدن رسوبات وارد شده است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.