شیراز؛

پایان خوش تعطیلات نوروز با رعایت بهداشت

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با رعایت نکات مرتبط با سلامت، پایان خوشی را برای تعطیلات نوروزیمان رقم بزنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر قاسم ایزدی در نشست امروز ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، گفت: لازم است در برنامه های تفریحی در طبیعت و مسافرت ها، به خاطر داشته باشیم که تنها از آب های آشامیدنی که به همراه داریم استفاده کنیم.
او تاکید کرد: باید از مصرف آب های جاری و غیر جاری در طبیعت پرهیز شود؛ چرا که در مواردی، منبع آب، دچار آلودگی شده و سلامت ما، به نحو جدی به خطر می افتد.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، قارچ های موجود در طبیعت را از دیگر تهدیدهای سلامت مردم عنوان کرد و افزود: هر ساله شاهد مواردی از مسمومیت با قارچ ها در تعطیلات نوروزی هستیم و لازم است با پرهیز از مصرف این قارچ ها، سلامت خود را به خطر نیندازیم.
دکتر ایزدی، با اشاره به اعلام 97مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن تا دیروز که موجب از دست دادن دو هموطن هم شده است، گفت: اتفاق نیفتادن چنین حوادثی، تنها با پیشگیری ممکن است.
او توصیه کرد: خانواده ها بهتر است در صورت بروز سرما در سفرها و حضور در طبیعت، از روشن کردن گازهای پیک نیکی و وسایل گرمازا در چادرها، خودداری کنند تا شاهد بروز چنین حوادث تلخی در این روزهای آغاز سال، نباشیم.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، دقت در رانندگی را به عنوان دیگر توصیه این ستاد، برای تامین سلامت مردم، به ویژه در روزهای پایانی که دارای حجم بالای ترافیکی هستیم، مطرح کرد.
او همچنین با اشاره به رعایت بهداشت در این روزها، در طول سفرها، گفت: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه، در دهمین روز از تعطیلات، 906مورد بازدید داشته اند که از این تعداد، 624مورد مربوط به مراکز حساس بوده است.
دکتر ایزدی افزود: هزار و 318کیلوگرم ماده غذایی فاسد که در این بازدیدها شناسایی شده بود، معدوم شد و یک مرکز متخلف هم تعطیل شده است.
او معرفی 21مرکز به مراجع قضایی و 648مورد کلرسنجی در دهمین روز از تعطیلات را از دیگر فعالیت های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان اعلام کرد.
 انتهای پیام/ن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار