خشم سناتور کورکر از مواضع شورای امنیت در برابر ایران

سناتور باب کورکر از انفعال شورای امنیت در قبال آزمایش‌های موشکی ایران انتقاد کرد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد خودداری شورای امنیت سازمان ملل از واکنش به آزمایش های موشکی بالستیک ایران تضمین های دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا را در خصوص اینکه ممنوعیت چنین آزمایش هایی پس از توافق هسته ای ایران همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند به چالش کشیده است. 

سناتور باب کورکر در واکنش به گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه دیپلمات ها اعلام کرده اند آزمایش های ایران به طور فنی مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی کند افزود همانطور که بسیاری از ما نگرانیم به نظر می رسد ایران می تواند این محدودیت ها را بدون نگرانی از اینکه واکنشی از جانب شورای امنیت سازمان ملل به دنبال داشته باشد، نادیده بگیرد. 

کورکر بانی قانونی است که به کنگره آمریکا حق بازنگری توافق هسته ای ایران را می دهد. بسیاری از نمایندگاه کنگره آمریکا تحریم های بیشتر علیه ایران را بر سر آزمایش های موشکی این کشور خواستار شده اند. 

دیپلمات های شورای امنیت روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند کارشناسان شورای امنیت فعالیت موشکی ایران را روز جمعه بررسی خواهند کرد. دیپلمات ها همچنین اعلام کردند پیش بینی می شود کارشناسان احتمال صدور بیانیه ای را که در آن برنامه موشکی ایران محکوم شده است، بررسی کنند. 

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای مشترک به نماینده اسپانیا در سازمان ملل و "بان کی مون،" دبیرکل این سازمان اعلام کردند آزمایش های موشکی بالستیک اخیر ایران شامل موشک هایی می شد که از قابلیت حمل سلاح هسته ای برخوردار بود و با انجام آنها قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که ماه ژوئیه تصویب شد نادیده گرفته شده است. در این نامه آمده است موشک هایی که به تازگی مورد آزمایش قرار گرفته اند از قابلیت حمل سلاح هسته ای برخوردارند و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است تا " واکنشی مناسب " به خودداری تهران از پایبندی به تعهدات خود نشان دهد. 

در این نامه از دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته شده است تا درباره مغایرت فعالیت موشکی ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد. 

دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل احتمال تحریم های جدید این سازمان علیه ایران را ضعیف می دانند و آن را به برداشتهای مختلف از متن مبهم قطعنامه ای نسبت می دهند که به عنوان بخشی از توافق هسته ای ماه ژوئیه برای محدود کردن شدید فعالیت هسته ای ایران تصویب شد. 

روسیه به عنوان عضو دائم این شورا که حق وتو دارد اعلام کرده است پایبندی به درخواست موشکی مطرح شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت را داوطلبانه می داند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
خواهش میکنیم سیاسیون و نظامیون ایران بزرگ نیز تمام آزمایشات احتمالی موشکی و هسته ای و کارهای ضد حقوق بشری آمریکا و اتحادیه اروپا را محکوم کنند و پیگیری بین المللی نمایند ،چرا که نمیشود آنها هر غلطی بخواهند انجام دهند وکسی چیزی نگوید واین امورات برای آنها حلال و برای ما حرام باشد . بخدا میشود چنین کرد نشودنی نیست فقط کمی اراده میخواهد. خدا قوت فخر عالمیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
ازنیروهای نظامی بخاطر اراده و قدرتمند بودنشان تشکر می کنیم وامید است هر چه زودتر پای این حیوان جهانخوار (آمریکا) را از منطقه کوتاه کنید وبهش بفهمونید باید از لونه خودش که همان کشور آمریکا است نتونه پاه فراتر بزاره واگه اراده کنیم این کار شدنی است %%%%%%% به خالق هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
عصبی شو واز این عصبانیت بمیر
آخرین اخبار