نجات پناهجویانِ سرگردان در سواحل مدیترانه

نیروی دریایی و گارد ساحلی ایتالیا در یک روز نزدیک به هزار و چهارصد آواره را در جنوب دریای مدیترانه نجات دادند.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ایتالیا اعلام کردند نیروی دریایی و گارد ساحلی این کشور روز چهارشنبه نزدیک به یک هزار و چهارصد آواره را که در چندین قایق در جنوب دریای مدیترانه گم شده بودند، نجات دادند. گارد ساحلی ایتالیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با احتساب یک هزار و سیصد و شصت و یک آواره ای که نیروهای ساحلی و دریایی ایتالیا روز چهارشنبه نجات دادند، شمار آوارگانی که نیروهای ایتالیایی در سه روز گذشته نجات داده اند به سه هزار و ششصد و هشتاد نفر رسید.

علاوه بر این سیصد و پنجاه آواره دیگر که اکثرشان کودک بودند در سواحل سیسیل رهگیری شدند و عملیات بازگرداندن آنها به ساحل ادامه دارد. در سه ماه ابتدایی سال دو هزار و شانزده بیش از شانزده هزار نفر در سفری پرمخاطره از شمال آفریقا خود را به سواحل ایتالیا رسانده اند در حالی که در همین مدت در سال گذشته ده هزار مهاجرغیرقانونی از شمال آفریقا به سواحل ایتالیا آمده بودند.

شمار آوارگان و مهاجران غیرقانونی که به سمت اروپا می آیند احتمالا در ماههای آینده با بهتر شدن شرایط جوی افزایش خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، مقامات ایتالیا اعلام کرده اند بیم آن می رود توافق نامه ای که اتحادیه اروپا به منظور محدود کردن ورود آوارگان به اروپا با دولت ترکیه منعقد کرده است، به افزایش هجوم آوارگان از طریق لیبی به ایتالیا منجر شود. 

با این حال در شرایط کنونی بخش عمده آوارگانی که تلاش می کنند از طریق مدیترانه خود را به اروپا برسانند، از کشورهای زیرصحرای آفریقا هستند. گفته می شود شمار آوارگان سوری، عراقی و افغان که بیشتر از طریق یونان خود را به اروپا می رسانند، چندان افزایش نیافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار