در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختصاص بودجه 12 میلیارد تومانی برای ساماندهی كودكان كار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:بودجه بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان در سال 95 بالغ بر 12 میلیارد تومان است.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان اظهار داشت:بودجه بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان در سال 95 بالغ بر 12 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این‌كه سازمان بهزیستی كشور مراكزی را برای نگهداری از این افراد در سال 94 در نظر گرفت گفت: این مراکز در 15 استان کشور به صورت پایلوت فعال و حدود 2500 کودک کار و خیابان را جذب کردند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌كه جنوب شهر تهران ،استان‌های خوزستان، البرز و ... جزء پایلوت اولیه این طرح بودند، بیان كرد: در نظر داریم تعداد این مراکز روزانه ویژه کودکان کار و خیابان را در شهرهای بزرگ همچون تهران به علت شدت آسیب، افزایش دهیم.

فرید در خصوص خدماتی كه در این مراكز به كودكان ارائه می شود ،افزود:در این مراكز خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، مهارت‌های زندگی، سواد آموزی توام با ارتباط صحیح با خانواده به کودکان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:خدمات ارائه شده به این کودکان در این مراکز رایگان است و شیوه های مراقبت فردی و اجتماعی در این مراکز به کودکان کار و خیابان آموزش داده می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمامی فرآیند شناسایی و ساماندهی کودکان کار و جذب آن‌ها به مراکز روزانه از طریق NGOها و انجمن‌های غیردولتی صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار