همدان؛

ایجاد دو هزار و 134 شغل در شهرستان کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ از ایجاد اشتغال برای دو هزار و134 شغل برای مردم این شهرستان در سال گذشتته خبر داد.

به گزارش خبرنگارایجاد دو هزار و 134 شغل در شهرستان کبودراهنگ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛قنبری در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد : پارسال شهرستان در سه بحث ایجاد اشتغال پایدار ، مدیریت آب و انتخابات تلاش کرد که در رابطه با اشتغال زایی یک هزار و یکصد نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شدند و با تشکیل 140 کارگاه کوچک بیش از 1500 نفر نیز اشتغال زایی شد .


قنبری ادامه داد : در بحث مدیریت آب نیز 164 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد که در این رابطه 5/16 میلیون متر مکعب آب در شهرستان صرفه جویی شد .

وی همچنین با اشاره به نصب 216 کنتور هوشمند برای چاه های مجاز کشاورزی گفت : 24روستای شهرستان کبودراهنگ با مشکلات جدی آب مواجه هستند که پارسال 1333 مورد با تانکر به این روستاها آبرسانی شد .

فرماندار کبودراهنگ افزود در سال زراعی امسال 166 میلی متر بارش داشتیم که نسبت به مشابه سال که 144 میلی متر بود افزایش داشته است که انتظار میرود با ادامه بارش ها امسال سال زراعی خوبی داشته باشیم .

وی ادامه داد در سال گذشته نیز 24 روستا به میزان 230 هزار مترمربع با 50 میلیارد ریال آسفالت ریزی شدند که 12 روستای مابقی بخش مرکزی نیز تا پایان اردیبهشت امسال آسفالت ریزی میشوند .

امام جمعه کبودراهنگ هم با تبریک فرا رسیدن سال جدید و نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت : برای تحقق این امر مهم باید مسئولین بیش از پیش تلاش کنند .

حجت الاسلام روحانی افزود: مسئولین باید امسال برای رفع بیکاری در جامعه برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند و با راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی ، صنایع دستی و رونق قالی بافی مانع از افزایش آمار بیکاری با توجه به خشکسالی های اخیر در منطقه شوند .

وی در ادامه با ابراز گله مندی از عملکرد مجموعه استان در درآمد حاصل از غار علیصدر خاطرنشان کرد : متاسفانه از درآمدهای غار علیصدر تنها مشکلات امنیتی ، اسکان مسافران و تامین مایحتاج برعهده شهرستان است که مسئولین استان باید برنامه ریزی کنند تا شهرستان نیز از درآمد آن بهره مند یا در اعتبارات دولتی معادل درآمد غار به شهرستان اختصاص دهند .

در پایان از کتاب  " از ذهن هفت کاریز کبود "  نوشته سید حسین جعفری که تاریخ و فرهنگ شهرستان کبودراهنگ را در 268 صفحه توضیح می دهد رونمایی شد و از خدمات سید حسین جعفری رئیس سابق اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کبودراهنگ تجلیل و حجت الله پایداری به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ معرفی شد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.