ثبت 10 پل تاریخی کهگیلویه و بویراحمد درفهرست آثار فرهنگی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون 10 پل تاریخی این استان در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شده است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری افزود: این پل ها آثار به جا مانده از دوران هخامنشی، ساسانی، سلجوقی و صفوی است.
وی بیان کرد: پل خیری و محمدخان در منطقه خیرآباد گچساران،پل بریم در منطقه چم بلبل شهرستان باشت، پل کته در روستای میمند شهرستان دنا، مجموعه پل های پاتاوه در بخش پاتاوه شهرستان دنا، پل سراب در لنده و پل تاریخی قلعه دختر در کهگیلویه از مهمترین این پل ها هستند .
باقری اظهار کرد: برخی از این آثار تاریخی در سال های اخیر به علت بارش برف و باران تخریب شده است که اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از سال های گذشته تاکنون با مرمت، حفاظت و آموزش عمومی این میراث ارزشمند را حفظ کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 40 قلعه،23 امامزاده، 19 گورستان ، پنج حمام، سه کاروانسرا در کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شده افزود: 726 اثر تاریخی،فرهنگی و طبیعی این استان نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.