ارومیه؛

کشف 2 تن فندق قاچاق در چایپاره

فرمانده انتظامی چایپاره از کشف دو تن فندق قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کاظم حقی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اظهار داشت: ماموران انتظامی چایپاره در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی تریلر را به ظن حمل کالای قاچاق توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودروی توقیفی 2 هزار کیلوگرم مغز فندق قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی بر عزم راسخ ماموران انتظامی این شهرستان در جهت ریشه‌کن کردن قاچاق کالا در این شهرستان تاکید کرد و در ادامه سخنان خود از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده فعالیت قاچاقچیان مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 در اختیار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دهند.

حقی با اشاره به اینکه بسیاری کالاهای مصرفی که به صورت قاچاق وارد می‌شود، از لحاظ استاندارد مورد تائید وزرات بهداشت نبوده، افزود: از مردم درخواست می‌شود هنگام خرید محصولات خارجی به برچسب فارسی‌نویس وزارت بهداشت توجه کنید. اگر محصولی این برچسب را نداشت، به این معناست که از طریق قاچاق وارد کشور شده است. علاوه بر این محصولات وارداتی باید یک کد ورود داشته باشند که نشان می‌دهد این محصول، استانداردهای لازم را داراست. شرایط نگهداری محصول نیز اهمیت زیادی دارد که باید روی محصول درج شده باشد.

وی ادامه داد: لازم است مردم در راستای حفظ سلامت خویش از خرید و مصرف فراورده‌های غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی ،لوازم و تجهیزات پزشکی و مکمل‌های دارویی قاچاق خودداری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.