بجنورد؛

بازدید 40 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی خراسان شمالی

امسال 40 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: امسال 40 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار برابر رشد دارد.

قدیر افروند اظهار کرد: این گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا، تاجیکستان، سوییس، جمهوری چک و انگلیس و سایر کشورها بودند.

وی گفت: این گردشگران خارجی از مجموعه فرهنگی هنری عمارت مفخم بجنورد، مجموعه شهر تاریخی بلقیس اسفراین و سایر جاذبه های این استان دیدن کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در سال گذشته هزار و 100 نفر گردشگر خارجی برای بازدید از جاذبه های تاریخیف فرهنگی و طبیعی این استان اقامت گرفتند.

افروند افزود : وجود تنوع قومی و فرهنگی از شاخص های خراسان شمالی برای جذب گردشگر است که استان را از این بابت بسیار غنی کرده است.

وی گفت: موسیقی مقامی این استان ثبت جهانی شده است و صنایع دستی که در بازار جهانی و کشتی باچوخه، ارگ بلقیس، آتشکده اسپاخو، قلعه جلال الدین جزو آثاری است که در سطح ملی و فراملی تبلیغ می شود.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، بازدید ، گردشگر ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.