دواتگری در نطق میان‌دستور:

اعتدال در سیاست‌گذاری باعث توازن در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اعتدال در سطح سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری تضمین کننده منافع ملت ایران بوده و باعث توازن در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی جامعه خواهد شد.

یه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی دواتگری در نطق میان‌دستور امروز مجلس شورای اسلامی با مقارن دانستن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن برجام گفت: برجام در شرایط خاص بین‌المللی حاکم بر فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کشورمان با وجود فعالان اقتصادی کشورهای توسعه یافته ایجاد شد و این تمایل آنان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی در راستای پاسخگویی به نیازهای اولویت‌دار جامعه علی‌الخصوص رونق‌بخشی به بازار برای خروج از رکود و تلاش برای کاهش حجم بزرگ بیکاری بسیار مفید خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این اقدامات نیازمند برقراری درست و مناسب براساس چارچوب کارشناسانه‌ای است که ضمن هماهنگی سخت‌افزار و نرم افزار نیازمند کار کارشناسی دیپلماسی موثر اقتصادی و شرکت‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذار را میطلبد.

نماینده مردم عجب‌شیر در ادامه تصریح کرد: دولت باید توان برای هدایت سرمایه‌های منابع برای شکل‌گیری و توسعه اقتصاد مقاومتی را ایجاد کند. برخوردهای ساده انگارانه دولت دهم با موضوعات بین‌المللی، اقتصادی موجب وارد شدن خسارات سنگین به کشور شده است و بدیهی است که خسارات سیاسی_ اقتصادی آن به مرور زمان روشن‌تر و قابل‌ درک‌تر نیز خواهد شد.

وی افزود: خسارت‌های وارد شده بر کشور از قبال تحریم‌های اعمال شده علاوه بر میلیاردها دلار اموال بلوکه شده و افزایش قابل توجه هزینه‌های انتقال پول به خارج از کشور باعث شکل‌گیری مفسدان اقتصادی مثل بابک زنجانی شده است.

دواتگری خاطر نشان کرد: امسال که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین گشته است، نقش مدیریت کلان اقتصادی از اهمیت فراوانی برخوردار است که نیازمند همکاری مجلس و دولت می‌باشد. 

وی در ادامه گفت:حمله نظامی عربستان به منطقه قره‌باغ و اشغال آن منطقه که موجبات بی‌ثباتی منطقه را فراهم کرده است، محکوم نموده و اجرای اصل 152 قانون اساسی و دفاع از حقوق مسلمانان آذربایجان که وظیفه دولت جمهوری اسلامی است و اعمال قطعنامه‌های 853، 879 و 884 سازمان ملل متحد و خروج ارمنستان از قره‌باغ را خواستارم.

دواتگری با اشاره به نمایندگان مجلس بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آنچه که در کارزار انتخابات دهم مجلس بیش از همه به عینه توسط مردم مطرح گردید، همراهی و حمایت ملت از دولت برای عبور از گردنه خطرناک پس از تحریم و اختصاص عادلانه دستاوردهای برجام برای مناطق مختلف کشور بود.

وی ادامه داد: اعتدال در سطح سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری تضمین کننده منافع ملت ایران با محوریت امنیت ملی و مبتنی بر خرد جمعی و کار کارشناس بوده و باعث توازن در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی جامعه ایران خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: واقعیت این است که مردم ما مشکلات معیشتی دارند، جوانان ما مشکل اشتغال و مسکن دارند، خانواده‌های ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی و کمبودهای مختلف هستند. این موارد نیازمند عزم ملی برای کاستن آلام و رنج‌های این ملت نجیب و شریف می‌باشد. اینجانب به نمایندگی از حوزه انتخابیه خود سخن می‌گویم که قدمتی به درازای تاریخ کهن ایران اسلامی دارد و مفتخر به نمایندگی مردمی هستم که ریاضیدانان، علما، ادبای بزرگی را در آستان خود پرورانده است و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی شهدای زیادی را تقدیم نموده است.

وی اظهار داشت: اینک در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس این مردم نجیب خواستار عدم دخالت سازماندهی شده برخی از نهادهای حاکمیتی که علی‌القاعده حافظان امنیت و آسایش مردم هستند، می باشند و باید سخن امام راحل را آویزه گوش خود قرار دهیم که میزان، رای ملت است.

نماینده مردم عجب‌شیر خاطر نشان کرد: در آستانه بررسی لایحه بودجه 95 کل کشور از مجلس محترم انتظار دارم که با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود این حوزه انتخابیه و نظر به وجود دوره‌های تحصیلات تکمیلی بیش از 80 رشته در دانشگاه‌های حوزه و سیل عظیم فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های مختلف صنعت و شرایط پساتحریم، با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نسبت به تاسیس صنایع بزرگ در حوزه انتخابیه اینجانب اقدام شایسته را انجام دهند.

وی در پایان گفت:کاهش فشار مالیات، ایجاد عدالت اجتماعی و افزایش بودجه در صنعت گردشگری این استان در راستای اقتصاد مقاومتی از موارد دیگری است که امیدوارم دولت توجه ویژه نماید.

 انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار