اهواز؛

مهاجرت پرندگان از خوزستان

188 هزار و 969 قطعه پرنده مهاجر زمستان گذر از استان خوزستان به مناطق سردسیر مهاجرت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان  گفت: این پرنده ها از آبان ماه  پارسال از کشورهای سردسیر شامل روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان و استان‌های شمالی کشور به منظور گذران فصل زمستان وارد استان شده بودند که با گرم شدن هوا مهاجرت خود را به سمت مناطق سردسیر کشور و سیبری آغاز کردند. 

 سید عادل مولا با اشاره باینکه بیشتر این پرندگان از گونه‌های مرغابی‌‌ها، غازها و پلیکان‌ها هستند افزود  بر اساس سرشماری انجام شده 188 هزار  و 969 قطعه پرنده مهاجر زمستان را دراستان خوزستان سپری کردند که سرشماری نسبت به سال 93 ، 15  درصد کاهش داشته است .

وی با اعلام اینکه تالاب شادگان و بامدژ بیشترین جمعیت و تنوع گونه های پرندگان را در خود جای داده اند و تصریح کرد: برخی پرندگان مانند دراج‌ها، بلبل خرما، لیکوها و اردک مرمری بومی  خوزستان هستند و پس از مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر، این گونه‌ها در استان باقی می‌مانند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان  با بیان اینکه هم‌اکنون فصل جوجه‌آوری پرندگان تابستان‌گذر است، خاطرنشان کرد: انواع کبوترها و باقرقره‌ها اکنون جمعیت قابل توجهی در استان دارند و در حال تخم‌گذاری هستند و به محض جوجه‌آور، استان را ترک خواهند کرد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.