خنده تنها راه درمان استرس

استرس زمانی ایجاد می‌شود که تقاضاهای محیط از انسان، بالاتر از توانایی اوست.‌

ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان وخانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص رابطه مستقیم‌ دعوا و کشمکش‌ والدین بر استرس کودکان اظهار داشت: با افزایش گفتمان و حل مسئله به جای محکوم کردن، سطح دعوا‌های خانوادگی کاهش پیدا می‌کند. استرس همراه با تپش‌ قلب، تنگی نفس و عرق کردن و انقباض عضلات همراه است.

تبریزی افزود: والدین با ایجاد فضای صمیمی‌ با فرزندان، باید سعی در کاهش دروغگویی فرزند و کشف مشکلاتش‌ داشته باشند و با کم کردن توقعات خود از افزایش استرس کودک جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به عوامل فیزیولوژیکی‌ ناشی از استرس گفت: علت اصلی شب ادراری، ناخن جویدن و دندان قروچه علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، استرس ناشی از والدین و محیط اطراف است.

این روانشناس تصریح کرد: استرس و اضطراب در دراز مدت، بیماری‌های قلبی، روحی، تنفسی و حتی سرطان را در پی خواهد داشت. با ریلکسیشن‌، تخلیه هیجان، آرام سازی بدن، تمرین تنفسی و شل کردن عضلات می‌توان استرس را به حداقل خود رساند.

وی در پایان گفت: در محیط‌های کاری و تحصیلی باید مدیریت‌هاو برنامه ریزی‌ها مطابق باتوانمندی و سلیقه‌ی افراد باشد تا استرس افراد کاهش پیدا کند. والدین با فراهم کردن محیط امن، پایدار قابل اعتماد می‌توانند تا حدودی از استرس فرزندشان بکاهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار