حضور بر سر مزار شهید آوینی به جای مراسم افتتاحیه در جشنواره «سما»

نشست رسانه‌ای دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین نشست رسانه‌ای جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» با موضوع سبک زندگی اسلامی- ایرانی صبح امروز در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد. در این نشست مجتبی امینی دبیر این دوره جشنواره به تبیین بخش‌های مختلف آن که قرار است از 22 تا 27 فروردین ماه در سینما فلسطین برگزار شود، پرداخت.

امینی در بخشی از سخنان خود ابراز داشت: از میان تمام آثار دریافتی به این دوره جشنواره، 10 درصد آن توسط هیأت انتخاب برای رقابت در بخش اصلی برگزیده شد. به اذعان همه اعضای هیأت انتخاب، کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نسبت به سال گذشته رشد محسوسی داشته است.

دبیر جشنواره «سما» همچنین در خصوص کم و کیف برگزاری این جشنواره گفت: به دلیل اینکه برگزاری افتتاحیه در جشنواره‌های مختلف به یک امر کسالت‌بار و وقت‌گیر تبدیل شده است، ما در این دوره مراسم افتتاحیه نخواهیم داشت و در روز 22 فروردین ماه مقارن با شروع جشنواره و البته تاریخ شهادت مرتضی آوینی با تعدادی از کارگردانان بر سر مزار این شهید حاضر خواهیم شد و تابلویی را به عنوان یادبود که فیلمسازان آن را امضاء کرده‌اند به مقام والای آن شهید اهدا می‌کنیم. همچنین زمان برگزاری مراسم اختتامیه پنج‌شنبه خواهد بود، در مراسم اختتامیه نیز برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب داده شده است. اکران یک فیلم بلند ویژه و تقدیر از دو هنرمند از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

امینی در ادامه افزود: در کنار برگزاری مراسم اصلی در روزهای جشنواره چهار سمینار آموزشی- تخصصی برگزار می‌شود. سمینار آموزش بازیگری با حضور رضا کیانیان، سمینار آموزشی نقد توسط مسعود فراستی، سمینار آموزشی کارگردانی با حضور همایون اسعدیان و سمینار تصویر و دیجیتال به وسیله محمود کلاری برگزار می‌شود. همچنین چهار فیلم بلند که در جشنواره فجر به سبک زندگی ایرانی- اسلامی پرداخته است در طول برگزاری جشنواره اکران می‌شود. «کفش‌هایم کو؟» کیومرث پوراحمد در روز اول، «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری، «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان و «دختر» رضا میرکریمی در روز آخر جشنواره اکران می‌شود. همچنین چهار فیلم مستند منتخب جشنواره فجر سال گذشته نیز در این دوره جشنواره «سما» به نمایش در می‌آید. مستندهای «فصل هرس»، «پل»، «A 157» و «خاطرات خانه متروک» به ترتیب از روزهای اول تا روز چهارم به نمایش در می‌آید.

وی در انتها در خصوص مسائل دیگر ابراز داشت: به علت اینکه در سال گذشته برای اعضای هیأت داوران مشکلاتی پیش آمد، امسال نام آنها گفته نمی‌شود. همچنین فرهاد عظیمی به عنوان یک چهره مطرح در انیمیشن با فیلم «بابا» در کنار جوانان به رقابت می‌پردازد.

بنا بر این گزارش، لیست آثار ارسالی به بخش دبیرخانه جشنواره و آثار منتخب به شرح ذیل است: 


کل شرکت‌کنندگان در بخش‌های جشنواره سما

1917

جمع کل آثار

67

داستانی نسل نو

59

مستند نسل نو

16

پویانمایی نسل نو

672

داستانی ملی

387

مستند ملی

82

پویانمایی ملی

591

فیلمنامه

16

مستند عروج از منا

27

فیلمنامه عروج از منا



کل آثار پذیرفته شده در بخش‌های جشنواره سما

275

جمع کل آثار

11

داستانی نسل نو

11

مستند نسل نو

4

پویانمایی نسل نو

55

داستانی ملی

52

مستند ملی

15

پویانمایی ملی

84

فیلمنامه

16

مستند عروج از منا

27

فیلمنامه عروج از منا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار