یزد؛

تكميل پروژه‌ها نیازمند 13 هزار میلیارد تومان بودجه

برای تكميل پروژه‌های نیمه تمام 13 هزار میلیارد تومان لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  وزير ورزش و جوانان با اشاره به اينكه چهار هزار و 200 پروژه كلنگ خورده نیمه‌تمام در سطح كشور وجود دارد گفت: براي تكميل اين پروژه‌ها 13 هزار میلیارد تومان لازم است.

وزير ورزش و جوانان ضمن گراميداشت ياد و خاطره سومين شهيد محراب آيت ا... شهيد صدوقي (ره) و معلم اخلاق مرحوم آيت ا... سيد روح ا... خاتمي (ره) اظهار داشت: عده‌ای غيرمتخصص كه داعيه مديريت جهاني را نيز داشته‌اند بدون در نظر گرفتن استعدادهاي ورزشي مناطق و طرح آمايش سرزمين هرکجا توانسته‌اند كلنگ يك پروژه و مكان ورزشي را به زمين زده‌اند و امروز دولت تدبير و اميد با انبوهي از پروژه‌های نیمه‌تمام روبرو است.
محمود گودرزي افزود: براي تكميل تعدادي از اين پروژه‌ها مبلغ 120 میلیارد ریال اختصاص‌یافته است كه اميدواريم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشي استان يزد نيز با مشاركت بخش خصوصي و سرمایه‌گذاری خيرين تا پايان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وي افزود: در بيشتر كشورهاي توسعه‌یافته ضريب حضور مردم در فعالیت‌های ورزشي 75 درصد است كه اين شاخص در كشور ما بسيار پائين تر است.

گودرزی خاطرنشان كرد: بايد به‌صورت جدي ورزش را در سبد خانواده‌ها وارد كرد زيرا همگاني شدن ورزش موجب تأمين سلامتي و نشاط جامعه می‌شود.

وزير ورزش و جوانان رويكرد دولت تدبير و اميد را سلامت‌محور برشمرد و گفت: اگر ورزش سلامت‌محور شود قطعاً ميزان جرائم و آسیب‌های اجتماعي كاهش می‌یابد.

وی توجه به ورزش بانوان در دولت يازدهم را مهم خواند و اظهار داشت: شايسته است مديران ورزشي عدالت و توازن را در مورد ورزش بانوان جدي بگيرند و با پرهيز از نگاه جنسيتي به حوزه ورزش توسعه اماكن ورزشي براي زنان و مردان جامعه را به‌عنوان يك وظيفه مهم پي گيري كنند.

دبير شوراي عالي جوانان با اشاره به اينكه 60 هزار نفر ورزشكار سازمان‌یافته و بیمه‌شده در استان يزد وجود دارد اين آمار را بر اساس جمعيت كل استان كم ذكر و بر توجه جدی به جذب ورزشكاران و افزايش فعالیت‌های ورزشي در اين عرصه تأكيد كرد.

گودرزی در پايان سخنان خود به اهميت مشاركت بخش خصوصي و خيرين براي توسعه ورزش به‌عنوان يك امر مهم و مورد تأكيد دولت اشاره كرد و حضور قوي اين بخش را در تحقق اهداف مهم ورزش كشور خواستار شد.

در اين جلسه همچنين رؤساي هیئت‌های ورزشي استان به ارائه مسائل و مشكلات هیئت‌های تحت نظارت خود پرداختند و خواستار حمايت وزارت ورزش و جوانان از ورزش استان شدند.
گفتني است در پايان اين نشست تنديس ورزش زورخانه‌ای و پهلواني استان و پيراهن تيم واليبال آرمان اردكان به‌عنوان حامي محیط‌زیست و پرنده درخطر انقراض «هوبره» توسط استاندار يزد به وزير ورزش و جوانان اهدا شد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار