تبریز؛

قطار گردشگران عقاب طلایی به تبریز رسید

این گردشگران با قطاری اختصاصی با نام عقاب طلایی از ترکیه وارد ایران شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : این گروه از گردشگران که بیشتر از کشورهای آمریکا ، چک ،هلند، مجارستان و استرالیا هستند ، از راه هوایی از طریق ترکیه وارد تبریز شده اند و به وسیله قطار اختصاصی خود با نام عقاب طلایی ، از مبداء تبریز به فلات مرکزی ایران سفر خواهند کرد.

فرزین حق پرست افزود : با توجه به این که تبریز یکی از اصلی ترین مراکز تاریخی ، فرهنگی و گردشگری ایران است به همین دلیل و برای نخستین بار ، مبداء گردش و آغاز مسافران این شهر است.

به گفته وی ، این گردشگران که بیش از 70 نفر هستند در مدت 8 روز در شهرهای تبریز، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، مشهد و تهران ایرانگردی خواهند کرد و 23 فروردین از تهران بصورت هوایی کشور ایران را ترک خواهند کرد.
 
قطار گردشگران خارجی با عنوان'عقاب طلایی' چهارمین بار است که به ایران می آید.

این قطار سال پیش دوبار تا مرز ترکیه آمد، اما اوضاع ناامن در این کشور مانع ادامه مسیرش شد و مسافرانش مجبور شدند هوایی به ایران بیایند و مسیر را با قطارهای ایرانی ادامه دهند، اما امسال تصمیم گرفته شد قطار خالی از خاک ترکیه گذر کند تا در تبریز به مسافرانش که هوایی از استانبول آمده اند، بپیوندد و سفر آنها از همین شهر آغاز شود. 


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.