گیلان؛

صدور 174 پروانه بهره برداری صنعتی

پارسال 174 پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 7 هزار میلیارد ریال در گیلان صدور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در سال گذشته با صدور174 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت برای 3 هزار و 62 نفر اشتغال ایجاد شده است.

کریم توکل نیا افزود: عمده ترین واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده شامل گروه های صنعتی در حوزه صنایع غذایی، صنایع سلولزی، صنایع شیمیایی و صنایع فلزی و غیر فلزی است.

وی با اشاره به رتبه ششم این استان در میزان سرمایه گذاری های بر اساس جوازهای تاسیس صادره برای ایجاد رونق بیشتر در صنعت و تولیدافزود: با صدور484 جواز تاسیس صنعتی جدید در استان طی سال گذشته، گیلان در رتبه ششم کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: از مجموع 484 جواز صنعتی جدید، 63 فقره مربوط به طرح های توسعه صنعتی و 421 مجوز برای تأسیس واحدهای صنعتی جدید بوده است که برای ایجاد و راه اندازی آنها 73 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت که پیش بینی می شود با راه اندازی این واحدهای جدید و طرح های توسعه صنعتی طی سال های آینده برای یازده هزار و 493 نفر اشتغال مستقیم دربرداشته باشد.

وی با اشاره به افزایش نقش آفرینی تحقیق و توسعه در به روزرسانی تولیدات صنعتی از صدور 10 فقره گواهی تحقیق و توسعه صنعتی و 2 فقره پروانه تحقیق و توسعه در سال 94 در گیلان خبر داد و افزود: صدور 4 فقره جواز تأسیس خدمات فنی و مهندسی و 2 پروانه خدمات مهندسی از دیگر فرآیندها در این راستا بوده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی در گیلان پیش بینی می شود امسال با صدور 400 فقره جواز تاسیس 25هزار میلیارد ریال تمایل برای سرمایه گذاری در این بخش ثبت شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.