چرا چین نفت خام به فضا شلیک می‌کند؟+ تصویر

چین ماهواره اس‌جِی-10 را از پایگاه فضایی «ژیوکوان» در بیابان «گبی» وارد مدار زمین خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گیزمودو، چین ششم آوریل ماهواره اس‌جِی-10 را از پایگاه فضایی «ژیوکوان» در بیابان «گبی» وارد مدار زمین خواهد کرد. آنچه این اقدام را عجیب جلوه می‌دهد استفاده از شش سیلندر تیتانیومی حاوی نفت خام است که تحت فشار 500 اتمسفر قرار گرفته است.

پرتاب اجسام به فضا بسیار هزینه بردار است. این درحالیست که  در آنجا نیازی به نفت خام نیست. امروزه اغلب موشک‌ها از هیدروژن و اکسیژن مایع استفاده می‌کنند. اما چین علاقه‌ای به تولید ناوگانی از فضاپیماهای پرمصرف گازی ندارد. این کشور مایل است نفت بیشتری روی زمین پیدا کند و از این طریق خودروهای گازی خود را حمایت کند.

چین برای رسیدن به این هدف باید آزمایشاتش را در مکانی انجام دهد که جاذبه زمین صفر است! برای انجام آزمایش‌های مورد نظر 6 نمونه بسیار فشرده از طلای سیاه به فضا فرستاده می‌شود تا رفتارمولکول‌های آن تحت فشار و دمای متفاوت بررسی شود.

چین و شرکت‌های اروپایی معتقدند اطلاعاتی که از این آزمایشات به دست می‌آید به آنها کمک می‌کند تا ذخایر پنهان سوخت‌های فسیلی روی زمین را پیدا کنند.

«اُلیور مینیستر،» یکی از دانشمندان آژانس فضایی اروپا گفت: «فشار شدید و دمای بالای اعماق زمین باعث می شود نفت رفتاری متفاوت از خود نشان دهد. در نتیجه آزمایش مذکور به کارشناسان اجازه می‌دهد تا روش‌های بهتری را برای استخراج این ماده گرانبها شناسایی کنند. به نظر می‌رسد با گذشت زمان منابع سنگین نفت خام بالا می‌آیند و منابع سبک‌تر ته نشین می‌شوند.»


نمونه های نفت خام 


چرا چین نفت خام به فضا شلیک می‌کند؟ +تصویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار