فضای مجازی هیچ فردی را شاعر نکرد

فضای مجازی یک ابزاری برای شناخته‌شدن شعر است و هیچ شاعری با فضای مجازی شاعر نشد.

قادر طراوت‌پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه فضای مجازی بیش از آنکه بر شناخت شاعران تاثیر بگذارد، بر شناخت شعر تاثیر می‌گذارد گفت: فضای مجازی یک ابزاری برای شناخته‌شدن شعر است و هیچ شاعری با فضای مجازی شاعر نشد. ولی توانسته است در رشد ذوق شعری افراد علاقه‌مند به شعر یا نوپا تاثیراتی گاه مثبت و گاه منفی بگذارد.

این شاعر با اشاره به آنکه شعر شاعران در فضای مجازی عوامانه و مجازی خواهد شد، بیان کرد: بی خبری شاعران از فضای مجازی به میزان زیاد هنر نیست. از طرف دیگر زیاد غور کردن در فضای مجازی شاید آسیب هایی به زبان شعری شاعران وارد کند.حضور زیاد در فضای مجازی تاثیر مثبتی بر شعر ندارد و تاثیرات منفی آن بیش از مثبت خواهد بود. شعر برای فضای مجازی تولید نمی شود.

طراوت پور ادامه داد: در روزگاری که یکی از نیازهای شاعران هم‌اندیشی، نقد شعر یا بهره گیری از شعر یکدیگر است، فضای مجازی شاید تاثیرگذار باشد. آن هم درصورتی که تمام شاعران تراز و موثر باشند. این مسئله بسیار بعید به نظر می‌رسد. افرادی که موثر هستند نیز این فرصت را ندارند که زیاد در فضای مجازی باشند. گردهم آمدن شاعران در این فضا  بعید است بتواند بر شعر شاعران تاثیری داشته باشد. شاعران نباید وقتشان را به میزان زیادی در فضای مجازی بگذرانند. در عین حال نباید به طور کامل از فضای مجازی دور باشند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار