راهنمای خرید پنکه

از جمله وسایل سرمایشی کم مصرف و قابل حمل که به ویژه برای فضاهای کوچک طرفداران زیادی دارد پنکه ها هستند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنکه های غیر سقفی از نظر نوع به چهار دسته اصلی رومیزی، دیواری، پایه بلند و چند منظوره تقسیم می شوند. با وجود سادگی عملکرد پنکه ها، به دلیل تنوع موجود در ویژگی های پنکه های موجود در بازار بهتر است به چند نکته در هنگام خرید این دستگاه توجه شود.

قطر پره: هرچه قطر پره های پنکه بیشتر باشد میزان پرتاب باد و سرمادهی نیز بیشتر می شود (منظور از قطر پره، قطر دایره ی فرضی است که از چرخش پره ها ایجاد می شود)

جنس بدنه: جنس بدنه ی پنکه ها معمولاً ترکیبی از پلاستیک و فلز است که توصیه می شود در مناطق شرجی از مدل های تمام پلاستیک استفاده شود.

نوع گارد: نوع گاردی که پره های پنکه داخل آن قرار دارد می تواند به دو شکل میله ای و مشبک باشد. چنانچه در خانواده تان فرزند کم سن و سال دارید بهتر است برای ایمنی بیشتر از مدل های با گارد مشبک استفاده نمایید.

تعداد سرعت: هرچه تعداد سرعت های قابل تنظیم دستگاه بیشتر باشد کاربر گزینه های انتخابی بیشتری برای شرایط مختلف دارد که این امر می تواند رضایت بیشتری را به دنبال داشته باشد.

چرخش سینوسی: در پنکه های دارای چرخش سینوسی با فعال کردن این ویژگی پرتاب باد در جهات مختلف بالا- پایین و چپ- راست (سینوسی) صورت می گیرد که تأثیر بسزایی در خنک تر شدن هوای محیط دارد.

حرکت عمودی: به صورت اتوماتیک بخش فوقانی پنکه در جهت عمودی بالا و پایین شده و باعث گردش هوای بیشتری می شود.

سرعت سینوسی: این ویژگی باعث می شود که سرعت پرتاب باد پنکه از حالت کم به زیاد و سپس زیاد به کم (سینوسی) تغییر کند.

کنترل از راه دور

تایمر: این امکان را به کاربر می دهد تا زمان مشخصی را برای خاموش شدن دستگاه تعیین کند. این ویژگی برای خاموش شدن اتوماتیک پنکه در هنگام خواب شبانه بسیار مناسب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار