بیرجند؛

افزایش بیش از صد در صد فروش صنایع دستی در بازارچه نوروزی

میزان فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی سرایان، بیش از 200 میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش151درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: برگزاری بازارچه های نوروزی تلاش بسیار ارزنده ای در راستای توسعه و رونق صنایع دستی در کشور است که هم رونق اقتصادی برای آن در پی دارد و هم موجب ارتباط و پیوند بیشتر مردم و این تولیدات اصیل می‌شود.

عرب افزود: در ایام نوروز و در قالب ستاد اجرائی خدمات سفر، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در محل ورودی شهر سرایان از سمت بیرجند (میدان شهدا) گشایش یافت که مورد استقبال قابل توجه گردشگران نوروزی قرار گرفت.

وی گفت: این نمایشگاه شامل 11 غرفه: تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جاجیم بافی، سفالگری، فروش تولیدات صنایع دستی، تولید سماورهای زغالی، خراطی سنتی، چلنگری(آهنگری سنتی)، تولیدات چرمی، سوغات محلی و دم نوش های گیاهی منطقه و دو غرفه سیاه چادرهای عشایری بودند که چلنگری، خراطی، تراش سنگ، تولید سماور زغالی و سفالگری در کنار فروش تولید زنده نیز داشته اند .

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در سیاه چادر های عشایری نیز زندگی کامل عشایری با لباس محلی که مردان و زنان عشایر پوشیده اند به نمایش در آمد و فروش لبنیات محلی و طبخ غذاهای محلی و پخت نان محلی و همچنین اجرای موسیقی محلی توسط عشایر و رقص محلی هر روز بعد از ظهر در محل نمایشگاه از دیگر برنامه های سیاه چادرهای عشایری بود.

عرب تصریح کرد : میزان فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی بیش از 200 میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش151درصدی داشته است که نشان از پویایی نمایشگاه نسبت به سنوات گذشته دارد.

وی گفت : هنرمندان تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جاجیم و سفالگری برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کردند. لازم به ذکر است: بازارچه نوروزی سال 1395شامل 9غرفه محصولات صنایع دستی و دو سیاه چادر عشایری بوده که نسبت به سال گذشته یک غرفه صنایع دستی و یک سیاه چادر در بازارچه نوروزی افزایش یافته بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار