تبریز؛

تنوع بیش از 100 گونه گیاهی در تبریز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از وجود 100 گونه گیاهی در تبریز خبر داد و گفت: در پی افزایش تنوع گیاهی در سطح فضای سبز تبریز هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: وجود این تعداد گونه گیاهی در حالی است که ما می‌توانیم این تنوع گونه‌ای را به 500 مورد از انواع گیاهان برسانیم.

وی با اشاره به ضرورت کاشت گونه‌های بومی در منطقه، تصریح کرد: به همین منظور با همکاری دانشگاه تبریز به این نتیجه رسیده‌ایم که نباید تعدادی از گونه‌های گیاهی در تبریز کاشته شود.

حسن‌زاده یادآور شد: رویکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز بر این پایه است تا گونه‌هایی که دارای آفت خاصی هستند را محدود کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز ادامه داد: قصد داریم گونه‌های بومی مثل چنار، بلوط، قلمه و...را توسعه داده و کاشت آنها را در سطح تبریز افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دقت را نحوه کاشت نهاده‌ها را به عنوان یک علم عنوان کرد و افزود: مثلا باید دقت داشته باشیم که هرگونه در کجا کاشته شود و یا در مجاورت آنچه گونه دیگری بهتر است کاشته شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه طی سالیان قبل نحوه کاشت درختان به طور سلیقه‌ای انجام می‌یافت، گفت: در حال حاضر سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز، تخصصی‌ترین مجموعه در شهرداری تبریز است که سعی داریم با بکارگیری روش‌های علمی و به روز، توسعه فضای سبز را با رویکرد علمی تحقق بخشیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار