تغییر سیاست‌های سایبری در اوکراین

اوکراین راهبرد سایبری جدید خود را بر پایه مقابله با تهدیدات سایبری روسیه و قطع خرید محصولات نرم‌افزاری از این کشور تنظیم کرده است.

  تغییر سیاست‌های سایبری در اوکراینبه گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استانداردها و راهبرد امنیت سایبری جدید اوکراین، برای مقابله با تهدیدات سایبری روسیه تنظیم شد. اوکراین همچنین خرید محصولات نرم‌افزاری از روسیه را متوقف کرد. سخنگوی دفتر پروشنکو، رییس‌جمهور اوکراین، علت تهیه راهبرد جدید امنیت سایبری در این کشور را مقابله با حملات سایبری روزافزون به بخش‌های زیرساختی اوکراین، نظیر فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر اعلام کرد.
کارشناسان امنیتی اوکراینی می‌گویند راهبرد جدید با استانداردهای اتحادیه اروپا و ناتو منطبق است و در آن بر توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه تأکید شده است. همچنین در این راهبرد، توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه امنیت سایبری و تحت راهبرد کنترل شده توسط شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین در دستور کار قرار دارد.
مقامات اوکراینی، مقابله با حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین، نظیر حادثه قطع برق طی ماه‌های گذشته که منجر به بروز خاموشی گسترده در بخش‌های وسیعی از اوکراین شد را یکی از اساسی‌ترین موضوعات امنیتی دانسته و خواستار دقت هر چه بیشتر در این موضوع شدند. کارشناسان امنیتی اوکراینی معتقدند، حملات سایبری تهدیدی بالقوه برای نیروگاه‌های اتمی، فرودگاه‌ها و سامانه‌های ریلی این کشور محسوب می‌شود.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار