مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر به باشگاه خبرنگاران خبرداد

افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان افغانستان در دانشگاه باهنر کرمان

حسین‌خانی از افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان افغانستان با هدف تسهیل و تسریع صدور روادید و اقامت این دانشجویان در دانشگاه باهنر خبرداد.

امیدی//افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان افغان در دانشگاه باهنرکرمان"حامد حسین‌خانی" مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص سفر اخیر «محمد محقق» معاون دوم رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان و محورهای این سفر گفت: دانشگاه شهید باهنر برای دومین سال متوالی میزبان آئین فرهنگی سفره مشترک ایران و افغانستان است که در این سفر بسیاری از روسای بخش‌های مختلف دانشگاه در جلسات حضور داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که از دیرباز اشتراکات فراوانی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و  آداب و سنن  ایران و افغانستان وجود دارد، تفاهمات فراوانی در عرصه‌های ادبی و فرهنگی میان دو کشور برقرار است.

حسین‌خانی با اشاره به ابعاد دیگر سفره مشترک ایران و افغانستان، افزود: با توجه به این‌که در تاریخ ادبیات دو کشور هرات و بلخ امروزی افغانستان در روزگار گذشته بخشی از سرزمین ایران بزرگ محسوب می‌شدند به همین دلیل قرابت و همگرایی زیادی در زمینه‌های شعر و ادب میان دو کشور وجود دارد، چه‌آنکه وجود شاعران بزرگی چون مولانا در شهر بلخ که از شهرهای ایران قدیم و افغانستان کنونی بوده است نیز، یکی از مشترک در ادبیات دو کشور می‌باشد.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های سفر آقای محقق به دانشگاه باهنر کرمان، افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی افغان با هدف تسهیل و تسریع امور مربوط به روادید و نیز اقامت این دانشجویان در دانشگاه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه باهنر کرمان بیان داشت: با توجه به این‌که کشور افغانستان از لحاظ منابع و معادن طبیعی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی می‌باشد و متاسفانه به‌دلایل گوناگون و ناامنی‌های بوجود آمده از سوی بیگانگان، نادیده گرفته شده، لذا در این زمینه توافقات خوبی برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه معادن با دانشکده معادن دانشگاه باهنر صورت پذیرفت.

وی در پایان تصریح کرد: لازم به‌ذکر است که این دومین سفر معاون ریاست اجرایی افغانستان به دانشگاه باهنر کرمان برای تعاملات در زمینه‌های ادبی و فرهنگی است و با توجه به این‌که آقای محقق سابقه فعالیت درعرصه جهاد در افغانستان را نیز در میان عملکردهای خود دارند، لذا در سال گذشته با سردار سلیمانی نیز دیداری داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار