آبادان؛

بازارچه ذوالفقاری آبادان بدون داشتن حداقل امکانات

با گذشت دو سال از فعالیت بازارچه محلی کوی ذوالفقاری آبادان با 160 غرفه، این مکان هم اکنون بدون امکانات برای کسبه و اهالی در بدترین شرایط بهداشتی می باشد که نیازمند توجه مسوولان به آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛بازارچه ذوالفقاری آبادان دو سال پیش با هدف جمع آوری فروشندگان میوه و فروشندگان خیابانی کوی ذوالفقاری و نظارت بر فروش محصولات و ساماندهی بازار منطقه از سوی مسئولان شهری راه اندازی شد.

بسیاری از افرادی که با هزاران امید، غرفه ای در این بازارچه از شهرداری آبادان کرایه کرده و خانه امید خود را بر آن بنا گذاشته بودند، اینک از تحقق نیافتن وعده های مسئولان به خصوص شهرداری آبادان مبنی بر جمع آوری بساطی های خیابان 30 متری ذوالفقاری و ارائه خدمات رفاهی نظیر آب، برق و سرویس های بهداشتی گلایه مند هستند.

وضعیت نامناسب طراحی این بازراچه به ویژه در بخش سقف، نگرانی هایی در خصوص ایمن نبودن آن و حادثه ساز بودن، ایجاد کرده است.

نبود سیستم خنک کننده در گرمای بیش از 45درجه آبادان، امان از مشتریان و غرفه داران گرفته است.

یکی از اهالی کوی ذالفقاری آبادان با گلایه از وضعیت بازارچه محلی کوی ذوالفقاری گفت:نظافت این بازار، مساعد نیست و به نظر می رسد مسوولان شهرداری و شواری شهر، باوجود شعارهای محرومیت زدایی از مناطق محروم، توجهی به این منطقه ندارند.

علی احمدی گفت:زباله در همه نقاط بازار پراکنده شده است و نازیبایی این بازار نیز، مشتریان را می ازارد.

وی افزود:هیچ گونه امکانات زیرساختی نظیر نمازخانه، سرویس بهداشتی و حتی آب آشامیدنی در این بازار وجود ندارد.

یکی از کسبه این محل نیز نیز با بیان خالی بودن بسیاری از غرفه های این بازارچه گفت:برخی از افراد با واسطه گری اقدام به کرایه این مکان ها از شهرداری کرده و آنها را بدون استفاده رها کرده اند.

جاسمی با بیان اینکه بیش از هفت سال به فروشندگی میوه و تره بار در این محل مشغول است، گفت:چندین بار به شهرداری منطقه 3 آبادان مراجعه کردم ولی با وجود خالی بودن بسیاری از غرفه ها، نتوانسته ام غرفه ای برای درآمدزایی و کسب و کار کرایه کنم.

یکی از غرفه داران که خود را نصاری معرفی کرد گفت:با وجود پرداخت بدهی برق از سوی غرفه داران، پس از سه ماه قبضی به مبلغ 11میلیون و 300 هزار ریال از سوی شهرداری منطقه 3 ارسال شد که بدهی پیشین بازارچه نیز در آن قید شده است.

وی افزود:با مراجعه به شهرداری و ارائه سند و مدارک مبنی بر پرداخت بدهی قبلی، اقدامی در خصوص رفع این مشکل نیز انجام نشده است.

نصاری گفت:اداره برق آبادان نیز برای نصب کنتور در این بازارچه برای غرفه داران، درخواست مبلغی برای نصب ترانس کرده است که تهیه این مبلغ از توان غرفه داران خارج است.

غرفه داران و مشتریان این بازارچه از نبود سرویس بهداشتی گلایه مندند و می گویند که حتی برای شست و شوی دست های خود پس از خرید، با مشکل مواجهند.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در خصوص مشکلات این بازارچه گفت:طی نامه ای به سازمان پارک ها و فضای سبز خواسته شده تا ضمن بررسی مشکل بازار ذوالفقاری نسبت به برطرف کردن مشکل آب و برق آن اقدام شود.

حبیب الله رشتی پور افزود:احداث سه چشمه سرویس بهداشتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:طرح جمع آوری دستفروشان سطح شهر نیز با توجه به حساسیت های موجود به صورت ضربتی در دستور کار شهرداری آبادان قرار گرفته و این کار به صورت نوبتی از سوی اداره اجرائیات شهرداری در حال انجام است.

افتتاح این پروژه اگر چه در روزهای اول با نقص های فراوان توجیه داشت ولی اینک با سپری شدن دو سال از بهره برداری از آن و رسیدگی نشدن به رفع مشکلات، زیبنده مردم آبادان نیست و لازم است مسئولان شهری در این خصوص تدبیر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.